خانه هایی که زیر پایشان خالی شد

خانه هایی که زیر پایشان خالی شد

http://www.bananews.ir/چندین خانه مسکونی در منطقه کوی ارتش و در دامنه کوه کمرسیاه خرم آباد به یکباره دچار نشست شدند تا صاحبان این واحد ها مدعی شوند که علت نشست خانه هایشان نشتی طولانی مدت آب از منبع ذخیره آب موجود در منطقه است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) چند خانه در منطقه کوی ارتش شهر خرم آباد و در حاشیه کوه کمرسیاه به علت نشست زمین متحمل خسارات زیادی شده اند در حالیکه ساکنان این منازل مدعی هستند که سرریز منبع ذخیره آب این منطقه و نشت آن به زیر خانه های آنها منجر به خسارت به منازل آنها شده است.

یکی از ساکنان این خانه های تخریب شده در گفتگو با خبرنگار مهر با طرح این ادعا که وی تنها دو سال است که نسبت به احداث منزل خود در این منطقه اقدام کرده است، گفت: این در حالیست که من با رعایت تمام الزامات لازم در زمان ساخت خانه خود اقدام به احداث آن کرده ام.

یاراحمدی با اشاره به روند رخ دادن این اتفاق بیان داشت: شب ۲۷ خرداد ماه سالجاری و در ساعت حدود سه بامداد بود که ما با صدای بسیار وحشتناکی از خواب بیدار شدیم.

وی ادامه داد: زمانی که بیدار شدیم متوجه شدیم که همه دیوارهای خانه ترک برداشته است.

این فرد در ادامه سخنان خود گفت: ما از آن شب به بعد خانه های خود را ترک کرده ایم چرا که هر لحظه بیم آن می رود که منازل ما به طور کلی ویران شوند.

یاراحمدی در ادامه سخنان خود مدعی شد که تنها دلیل نشست این خانه های مسکونی سرریز منبع ذخیره آب این منطقه است چرا که این منبع در بالای منازل قرار دارد و موجب سستی خاک منطقه شده است.

وی با بیان اینکه لوله های انتقال آب این منبع ذخیره آب فرسوده هستند، بیان داشت: این در حالیست که لوله های این منبع آب به دلیل فرسودگی بارها توسط شرکت آب و فاضلاب استان تعمیر شده ولی دوباره بعد از چند ماه دچار نشتی شده اند.

یاراحمدی با طرح این ادعا که به محض رخ دادن این اتفاق شرکت آب و فاضلاب استان لرستان با حضور در محل قول پرداخت خسارت را به ما داده اند، بیان داشت: این در حالیست که با گذشت چند روز این شرکت از قول خود سرباز زده و نسبت به پرداخت خسارت خودداری می کند.

ساکن خانه دیگری که منزل او نیز دچار خسارت شده است در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در این راستا به منظور دریافت خسارات شکایتی را علیه شرکت آب و فاضلاب استان لرستان تسلیم شورای حل اختلاف کرده ایم.

این خانم که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، ادامه داد: بر اثر این اتفاق سه منزل در این کوچه خسارت ۱۰۰ درصدی دیده اند و مابقی خانه ها نیز به ترتیب نزدیکی به این منبع ذخیره آب خسارت کمتری دیده اند.

وی نیز با طرح این ادعا که دلیل نشست خانه وی نیز سرریز آب منبع ذخیره آب منطقه کوی ارتش بوده است، افزود: پوسیدگی لوله ها و نشتی آنها منجر به رخ دادن این اتفاق و نشست خانه های ما شده است.

ساکنان خانه دیگری که بر اثر این اتفاق از دیگر واحدهای مسکونی خسارت بیشتری دیده بود خانه خود را به دلیل عدم امنیت، کج شدن سقف و ترک برداشتن کف آن ترک کرده بودند و خبرنگار مهر نتوانست با آنها گفتگویی داشته باشد.

سخنان ساکنان این منطقه در حالی مطرح می شود که مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان در گفتگو با خبرنگار مهر هر گونه ارتباط میان نشست زمین و نشت آب از منبع ذخیره آب این شرکت موجود در محل را رد کرد.

مهدی اکبریان عنوان کرد: ساکنان این منطقه خانه های خود را بر روی "خاک دستی" بنا کرده اند که این امر بی ارتباط با نشست این خانه های مسکونی نخواهد بود.

وی ضمن رد هر گونه ارتباط نشست خانه های مسکونی با منبع ذخیره آب موجود در محل، از بررسی های کارشناسی در این زمینه خبر داد و اظهار نظر نهایی در این رابطه را موکول به بررسیهای بیشتر کرد.

به هر روی با توجه به تسلیم شکایت خانوارهای ساکن در منطقه به مراجع قضایی و همچنین فرمانداری خرم آباد موضوع تخریب این واحدهای مسکونی و علل آنها از سوی کارشناسان در دست بررسی است

بررسی های کارشناسی در این زمینه ابعاد بیشتری از این حادثه را فاش می کند، موضوعاتی که شاید روند ساخت و ساز در این منطقه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

گزارش و عکس: فاطمه حسینی

    نظرات