املاکی‌ها به بهانه طرح‌تفصیلی ارزان‌ می‌خرند گران می‌فروشند

املاکی‌ها به بهانه طرح‌تفصیلی ارزان‌ می‌خرند گران می‌فروشند

http://www.bananews.ir/رییس شورای‌شهر تهران گفت: طرح تفصیلی بهانه‌ای شده برای معامله‌کنندگان املاک و بنگاه داران که می‌خواهند با پیش کشیدن طرح تفصیلی بازار را داغ و سرد کنند و ملک را ارزان بخرند و گران بفروشند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا افزود: افزایش بهای مسکن در پی طرح تفصیلی تهران بی‌ربط است، چرا که دو سه ماه پیش از اعلام و اجرای طرح تفصیلی نیز بازار مسکن متلاطم بود و افزایش قیمت وجود داشت.

وی اضافه کرد: در گذشته عده‌ای از بنگاه‌داران یک کاغذ از منطقه حوزه نفوذشان داشتند و می‌گفتند این طرح تفصیلی است و کسی آن را ندارد و آن را یواشکی نشان می‌دادند و از هر کس حدود چهل هزار تومان می‌گرفتند. اما در حال حاضر طرح تفصیلی، تراکم و... در سایت شهرداری تهران موجود است و مالکان با مراجعه به سایت می‌توانند به صورت رایگان آن را دریافت کنند. رییس شورای شهر تهران گفت: قصد داریم در آینده به صورت اینترنتی پروانه بدهیم تا دخالت انسان را کم کرده و سوءاستفاده را به حداقل برسانیم. وی همچنین افزود: امروز اگر یک خارجی به خیابان‌های ما بیاید، گمان می‌کند زلزله آمده که آنقدر همه در هر کوچه و خیابان مشغول ساختمان‌سازی‌ هستند!

 

 

    نظرات