كابل هاي برق دفني در شبكه برق خوزستان نصب مي شوند

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي خوزستان، محمود دشت بزرگ اظهار كرد: اين كابل ها به پيشنهاد و طراحي شركت برق منطقه اي خوزستان در شركت سيمكو استان گيلان ساخته و وارد اهواز شده اند.
دشت بزرگ افزود: 6 كيلومتر كابل خريداري شده براي ورودي خط شمال غرب كيانپارس به پست GIS گلبرگ كيانشهر در اهواز مورد استفاده قرار مي گيرند.
مديرعامل شركت برق منطقه اي خوزستان با بيان اينكه ارزش سرمايه گذاري خريد اين كابل هاي دفني 700 ميليارد ريال است، تصريح كرد: از جمله مزاياي استفاده از اين كابل ها، ظرفيت بالا در انتقال بار، مقرون به صرفه بودن و عدم نياز به حفر تونل است و در زير خاك دفن مي شوند.
دشت بزرگ اضافه كرد: سرعت در انجام كار و عدم نياز به احداث خطوط هوايي كه ممكن است با مبلمان و نماي شهري ناسازگار باشند، از ديگر مزاياي استفاده از اين كابل ها (سيم) است.
وي بيان كرد: اين 6 كيلومتر كابل دفني در حال حاضر وارد انبار شركت برق منطقه اي خوزستان شده و در سال آينده عمليات اجرايي و نصب آن آغاز مي شود.
شركت برق منطقه اي خوزستان مسئوليت انتقال برق در شبكه انتقال و فوق توزيع در دو استان خوزستان و كهگيلويه و بويراحمد را بر عهده دارد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات