دکتر احمدی : شهر مبارکه آماده پذیرایی از همه مسافران نوروزی در سطح استان است

دکتر احمدی : شهر مبارکه آماده پذیرایی از همه مسافران نوروزی در سطح استان است

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ، محمدمهدی احمدی شهردار مبارکه عصر روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت ۲۳ اسفندماه سالروز حماسه و ایثار مردم شهرستان مبارکه و هفتادمین سالگرد تأسیس شهرداری مبارکه با اشاره به روند بودجه شهرداری مبارکه، گفت: در سال 1400 بودجه شهرداری مبارکه 107 میلیارد تومان بود که مکلف به اجرای آن بودیم و درنهایت با رشد 31 درصدی به مبلغ 141 میلیارد رساندیم .

وی ادامه داد: برای بودجه سال 1401 اطلاع داشتیم که قرار نیست عوارض آلایندگی را دریافت کنیم و با توجه به تغییرات جدید قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، بودجه 170 میلیارد تومانی را به شورای شهر ارائه کردیم که به تصویب رسید .

احمدی با بیان اینکه در بودجه 1402، 30 درصد مصارف جاری و 69 درصد مصارف عمرانی لحاظ شده، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرداری مبارکه، برای سال 1402 بودجه 529 میلیارد تومانی را ارائه دادیم که در عرض یک سال و چهار ماه توانستیم شهرداری مبارکه را از یک شهرداری با گرید 107 میلیاردی به شهرداری با گرید 500 میلیاردی برسانیم .

شهردار مبارکه گفت: اهداف بودجه 1402 شامل 6 سرفصل ازجمله، توسعه شبکه معابر در حمل‌ونقل شهروندان، توسعه و حفظ محیط‌زیست و ارتقاء سلامت شهروندی، توسعه سرانه ورزشی و تفرجگاه‌های سطح شهری، توسعه فناوری اطلاعات، ارتقاء جایگاه شهرسازی بود .

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف ما با توجه به درخواست مردم بحث توسعه شبکه معابر و حمل‌ونقل عمومی است، افزود: یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم، احداث فاز چهارم و پنجم شهید بابایی، اتصال قطار بین‌شهری مبارکه_بهارستان، احداث تقاطع غیر هم‌سطح وحدت، احداث و تکمیل فلکه حافظ، احداث بلوار 22 بهمن و بلوار 15 خرداد بود که اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورد .

احمدی با اشاره به اقدامات انجام‌شده شهرداری مبارکه در سال 1401، گفت: خرید 15 دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی کامل ناوگان حمل‌ونقل شهری، خرید 6 دستگاه ون از جمله اقدامات شهرداری در حوزه حمل‌ونقل شهری در سال 1401 بود .

شهردار مبارکه ادامه داد: قرار دادن بودجه 15 میلیارد تومانی برای آسفالت معابر شهری، احداث شهرک خیام بعد از 30 سال، خریداری دو دستگاه CR و NST برای تجهیز بیمارستان محمد رسول‌الله مبارکه، بازسازی فاز دوم قلعه تاریخی نهچیر، توسعه شبکه فیبر نوری، تهیه و تصویب طرح جامع شهری از دیگر اقدامات شهرداری مبارکه در سال 1401 بود .

وی گفت: یکی از اقدامات خوبی که در شهرداری مبارکه در حوزه شهرسازی انجام شد، راه‌اندازی سامانه جامع شهرسازی و درآمد بود که با راه‌اندازی این سیستم صفر تا صد شهرداری آرشیو سازی و در ماه حدود 100 پروانه ساختمانی صادر می‌شود .

احمدی با اشاره به پروژه شهرک صنایعی کارگاهی خیام، گفت: برای پروژه شهرک کارگاهی خیام در حوزه عملیات برق‌رسانی 70 درصد و در حوزه توسعه معابر و جدول‌کشی و سیستم دفع آب‌های سطحی 40 درصد پیشرفت داشته‌ایم که در شش‌ماهه ابتدای سال جاری در حوزه شبکه برق آماده بهره‌برداری هستیم .

شهردار مبارکه با بیان اینکه بخش صنعت فولاد همیشه جزو صنایع آلاینده حساب می‌شود، گفت: شرکت فولاد جزو صنایع پیشرو است که در حوزه استفاده از فناوری، بازگردانی آب و رفع آلایندگی با نصب فیلتراسیون و پروژه‌های متعدد به عنوان سرآمد صنعت ایران محسوب می‌شود و جزو صنایع کم‌نظیر است که در حوزه قطع آلاینده و پیاده کردن صنعت سبز و نسبت به صنایع هم‌ردیف خود جلوتر است .

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که توانستیم به این اعداد و ارقام در بودجه سال 1401 دسترسی پیدا کنیم تفاهم‌نامه‌هایی بود که با فولاد داشته‌ایم، گفت: شرکت فولاد مبارکه در حوزه آب‌رسانی هم‌قدم‌های زیادی از جمله پیگیر انتقال آب به فلات مرکزی استان اصفهان، توسعه شبکه فاضلاب شهری شهرستان مبارکه برداشته است .

احمدی با اشاره به اقدامات شهرداری مبارکه برای نوروز و میزبانی از مسافران نوروزی، افزود: شهر مبارکه آماده پذیرایی از همه مسافران نوروزی در سطح استان است و ظرفیت‌های خوبی ازجمله مکان‌های تاریخی بسیار زیاد، هتل‌ها و مهمانسراها وجود دارد و ستاد نوروزی شهرداری مبارکه در حوزه نظافت معابر، حوزه رنگ‌آمیزی جدول‌ها و دیواره‌های سطح شهر، کاشت گونه‌های جدید و درخت و درختچه در سطح شهر و نصب سازه‌هایی که مخصوص سال 1402 هستند، اقدامات لازم را انجام داده است .

شهردار مبارکه گفت: برای اقامت مسافرین نوروزی با همکاری اداره آموزش‌وپرورش، 54 کلاس از مدارس سطح شهر آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی شده است .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مبارکه

    منبع خبر

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه یک شهرداری در شهر مبارکه می باشد

      نظرات