سوداگران ساخت و سازهای غیرمجاز؛ قاتلان شهروندان

سوداگران ساخت و سازهای غیرمجاز؛ قاتلان شهروندان

به گزارش شهریار ، حسین آذرنیا در جلسه مشترک با شهردار و مدیران شهرداری منطقه ۷ تبریز با تاکید بر اینکه شهرداری در خصوص آینده شهروندان و حفظ امنیت و جان آنان مسئول است، اظهار کرد: در حوزه پدافند غیرعامل عوامل مختلفی در مدیریت شهری دخیل هستند که پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از این عوامل است.

وی در این میان با اشاره به تغییر رویکرد شهروندان در جنوب غرب تبریز از ساخت و ساز غیر مجاز به اخذ مجوز اظهار کرد: سیاست‌های مناسب شهرداری منطقه ۷ رویکرد و رفتار شهروندان را در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز در حال تغییر دادن است که افزایش درخواست مجوز در این منطقه این مهم را تائید می‌کند و این موضوع نشان از مدیریت شهری قابل توجه و تلاش همکاران این منطقه دارد.

آذرنیا ضمن قدردانی از تلاش‌های شهرداری منطقه در خصوص افزایش تمایل شهروندان به اخذ مجوز افزود: احداث جاده قدیم وادی رحمت از دیگر اقدامات موثری بود که در این حوزه توسط شهرداری منطقه ۷ با هدف مدیریت ترافیک در زمان بحران انجام شد و این منطقه در زمینه اجرای مصوبات پدافند غیر عامل پیشرو است.

مدیر پدافند غیرعامل شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله ترکیه اظهار کرد: زلزله ترکیه زنگ خطری است برای شهر و مدیریت شهری که لزوم اجرای تدابیر لازم برای ایمن سازی شهر را به مدیران شهری تذکر می دهد.

وی با بیان اینکه سطح آمادگی شهر تبریز برای مواجه با زلزله های مخرب پایین است، افزود: طرح اسکان اضطراری شهروندان در زمان بحران در پارک‌های چندمنظوره، پیش بینی سرویس‌های بهداشتی و زیرساخت‌های انرژی برق و مخازن آب در پارک‌ها از دیگر مواردی است که برای مدیریت بحران ضروریست در پروژه‌های عمرانی اجرا شود.

آذرنیا در تشریح سخنان خود افزود: سرویس‌های بهداشتی یکی از مواردی است که در زمان بحران فقدان آنها در سطح پارک‌ها و اسکان‌های اضطراری نمایان خواهد شد و این در حالیست که از همین اکنون باید وجود آنها را پیش بینی کرده و در کنار احداث سرویس‌های بهداشتی برای استفاده شهروندان در زمان عادی بخشی از آنها پلمپ شده برای زمان بحران نگهداری شوند.

وی همچنین بر تامین زیرساخت‌های خدماتی در پارک‌های چند منظوره تاکید کرد و گفت: تامین نیروی انسانی، تامین پد هلوکوپتر در منطقه، تامین ماشین آلات از مواردی است که نه تنها در پیشبرد اهداف شهرداری موثر بوده بلکه فقدان آنها در مدیریت بحران نیز تاثرگذار خواهد بود.

مدیر پدافند غیرعامل شهرداری تبریز فرهنگ سازی و توجه به نقش فرهنگ و هنر در ایجاد آگاهی شهروندان و ترسیم خطراتی که ساخت و سازهای غیر مجاز برای آنها به همراه دارد، مورد تاکید قرار داده و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت هنرمندان و رسانه در این راستا می تواند بازوی قوی برای مدیریت شهری در کنار اقدامات اجرایی باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات