آمادگي صنعت برق در لحظه تحويل سال

به گزارش پايگاه خبري توانير ،حبيب قراگوزلو مديرعامل برق منطقه اي تهران با حضور در ديسپاچينگ منطقه اي تهران و گفت و گو با همكاران خود در لحظه سال تحويل، ضمن تبريك نوروز 1402 گفت: در برق منطقه اي تهران بعنوان بزرگترين شركت برق منطقه اي كشور، برق پايتخت و دواستان همجوارقم و البرز را كه حدود 2 درصد مساحت كل كشور است در حالي تامين ميكنيم كه حدود 20 درصد مشتركين كل كشور را شامل مي شود.

قراگوزلو ادامه داد: همكاران من به صورت 24 ساعته در خدمت مردم هستند تلاش مي كنند در اين مركز، توازن بين توليد و مصرف را حفظ كنند تا مردم برق مطمئن و پايدار داشته باشند.

وي با تاكيد بر برنامه ريزي منسجم در قالب اجراي 140 اقدام در 4 حوزه توليد انتقال توزيع و مديريت مصرف گفت: اين برنامه ها از ابتداي پاييز تا ابتداي خردادادامه خواهد داشت و اميدواريم تا بتوانيم در تابستان امسال نيز مانند سال گذشته برق مناسب را تامين كنيم.

قراگوزلو در پايان با تشكر از همه صنعتگران به دليل همكاري و همراهي با صنعت برق ابراز اميدواري كردها تدابيري كه انديشيده شده برق بيشتري در اختيار صنعت قرار گيرد.


وي درباره اهميت اقدامات ديسپاچينگ تشريح كرد: توليد انرژي الكتريكي همزمان با مصرف تحقق مي يابد ، يعني توليد انرژي زماني امكان پذير است كه همزمان مصرف كننده اي بدنبال داشته باشد . قراگوزلو ادامه داد: بنابراين توليد بدون مصرف امكان پذير نيست و اين عبارت به اين معناست كه نمي توان انرژي الكتريكي را به سادگي توليد و ذخيره كرد . از طرفي توليد كنندگان برق (نيروگاهها) اطلاع و ارتباط چنداني با مصرف كنندگان خرد و كلان ندارند و مصرف كنندگان انرژي الكتريكي بدون اطلاع از كميت و يا كيفيت انرژي الكتريكي توليدشده در هر شرايط و به ميزان دلخواه به سهولت از آن بهره مند مي شوند .

مدير عامل برق منطقه اي تهران در پايان نيز سالي سرشار از سلامتي، بركت و بهروزي را در سايه الطاف خداوندي و توجهات حضرت وليعصر (ع)، براي همه هموطنان آرزو كرد.


گفتني است ديسپاچينگ منطقه اي كنترل ولتاژ و بار شبكه انتقال را بر عهده دارد . با توجه به اينكه ولتاژ يك مفهوم غيرمتمركز مي باشد و شبكه انتقال كشور بسيار گسترده مي باشد ، لذا شبكه انتقال به مناطق كوچكتري تقسيم شده است تا كنترل بار و ولتاژ هر منطقه   به صورت غيرمتمركز انجام گيرد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات