احتمال وقوع سیل در برخی مناطق اردبیل

احتمال وقوع سیل در برخی مناطق اردبیل

http://www.bananews.ir/رئیس پیش بینی و تحقیقات هواشناسی استان اردبیل از احتمال وقوع و جاری شدن سیل بویژه در مناطق شمالی این استان خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی دولتی مهر در گفتگو بامهر با اشاره به افت محسوس دما طی امروز اضافه کرد: امروز و فردا افت دما و بارش باران در استان بویژه نواحی منتهی به تالش و شمال استان رخ خواهد داد.

وی با اشاره به کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوا در سطح استان افزود: بارشها طی این مدت در برخی مناطق به صورت تگرگ و در ارتفاعات بارش به صورت برف خواهد بود.

رئیس پیش بینی و تحقیقات هواشناسی استان شهرستان نمین را با ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین شهر استان گزارش عنوان کرد و یادآور شد در دو روز گذشته مشگین شهر با ۳۴ و ۷ دهم میلیمتر و نیر با یک و ۵ دهم میلیمتر بیشترین و کمترین بارش را در استان داشته اند.

وی به مسافرانی که قصد عزیمت به استان اردبیل را دارند توصیه کرد از اتراق در کنار رودخانه ها به دلیل احتمال وقوع سیل خودداری کنند.

به گزارش مهر، بارش باران طی سه روز گذشته در اکثر مناطق استان سبب جاری شدن سیل شده و خسارات زیادی در شهرستانهای خلخال، کوثر و نمین به بار آورده است.

بارش شدید باران و تگرگ و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در شهرستان نمین خساراتی را به تاسیسات زیربنایی، منازل، معابر و باغات و مزارع بخشهای عنبران و مرکزی وارد کرد.

در این حادثه خسارات عمده ای به شبکه های انتقال گاز، آب و برق در داخل شهر عنبران و روستاها وارد و علاوه بر آبگرفتگی معابر و منازل، به تعدادی از خانه ها نیز خساراتی وارد شد.

امدادرسانی به آسیب دیدگان در نمین ادامه دارد

فرماندار نمین گفت: امدادرسانی به آسیب دیدگان و ترمیم خرابیها آغاز شده و میزان برآورد خسارات نیز در دست بررسی است.

به گفته سید تقی دریتیم این حادثه خوشبختانه تلفات جانی در برنداشته است.

بارش شدید باران در بیله سوار نیز موجب آبگرفتگی معابر شد و شهروندان این شهرستان را غافلگیر کرد.

هم اکنون هوای اکثر شهرهای استان اردبیل ابری توام با وزش باد نسبی است. در مرکز استان نیز شهروندان با هوای سرد در این فصل سال روبرو هستند و از دیروز مجبور به استفاده از لباس گرم شده اند.

 

 

    نظرات