بررسی وضعیت زیست محیطی شهرستان های شمال استان اصفهان طی بازدیدهای نوروزی

بررسی وضعیت زیست محیطی شهرستان های شمال استان اصفهان طی بازدیدهای نوروزی

در سومین روز از بازدید های نوروزی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان؛

وضعیت محیط زیستی شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، خورو بیابانک، اردستان و نائین، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش «پارما»، در ادامه بازدید های نوروزی احمدرضا لاهیجان زاده سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، وضعیت زیست محیطی 5 شهرستان شمال استان مورد بررسی قرار گرفت. شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، خورو بیابانک، اردستان و نائین، مقصد سومین روز از این سلسله بازدیدهای نوروزی بود.

طی این بازدید که با حضور معاونین محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی و توسعه مدیریت، حقوقی و منابع، رؤسای اداره حراست و ادارات شهرستان های مقصد، کارشناسان و محیط بانان همراه بود، به مواردی همچون وضعیت معیشتی محیط بانان، نیازهای ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان ها در زمینه تجهیزات و امکانات، تأمین نیروی محیط بان جهت حراست و حفاظت از مناطق تحت مدیریت، پرداخته شد.

لاهیجان زاده بر هدفمند بودن اقدام های آتی ادارات شهرستان ها طی سال جاری تأکید و راهکار این امر را، هدف گذاری اصولی بر اساس ظرفیت ها، نواقص و مشکلات موجود، عنوان کرد. وی از رؤسای ادارت تحت مدیریت خواست تا با شناسایی نیازهای اساسی شهرستان در حوزه کاری مرتبط خود، تصمیم سازان شهرستانی و استانی را مطلع کرده تا با نگاه جامع گرایانه جهت بهبود وضعیت حفاظت محیط زیست هریک از شهرستان ها، قدم های بنیادین برداشته شود.

تأمین منابع آب جهت حفظ حیات وحش در عرصه های طبیعی ، تأمین خودرو و موتورسیکلت، احداث جان­پناه و آبشخور در عرصه های طبیعی، تهیه و راه اندازی ایستگاه های سنجش آلودگی هوا و مدیریت پسماند شهرستان ها، از جمله مواردی بود که طی تشکیل جلسات متعدد در شهرستان های مورد بازدید، مطرح و مقرر شد پیگیری های لازم در جهت تحقق آن ها انجام شود.

در خلال این برنامه، ساختمان نیمه تمام اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آران و بیدگل که در سال های گذشته اقدام به احداث آن صورت گرفته بود، مورد بازدید گروه مدیریتی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت و بر تأمین اعتبارات لازم برای تکمیل آن در فاصله زمانی مناسب، تأکید شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات