محیط زیست زیربنای توسعه اقتصادی است

محیط زیست زیربنای توسعه اقتصادی است

در آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه مطرح شد؛

سرپرست حفاظت محیط زیست استان اصفهان در آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه محیط زیست را زیربنای توسعه اقتصادی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان، روز گذشته در آیین تودیع و معارفه رؤسای اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه، دکتر احمدرضا لاهیجان زاده سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به توسعه انجام یافته در استان اصفهان، این استان را نمونه بارزی از توسعه نامتوازن برشمرد و افزود: امروزه محیط زیست زیربنای توسعه اقتصادی به شمار می آید.

وی از شهرستان شاهین شهر و میمه به عنوان منطقه‌ای متأثر از توسعه صنعتی یاد کرد که بخشی از پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته به عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های تنوع زیستی کشور در آن قرار دارد که این ویژگی، از نقاط قوت محیط زیستی این شهرستان صنعتی به شمار می آید.

در این مراسم که در فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شد، مهندس سید محمدرضا کاظمی طبا، فرماندار این شهرستان نیز ضمن اشاره به ویژگی‌های خاص شاهین شهر و میمه از نظر فرهنگی اجتماعی با تأکید بر ضرورت برون رفت از معضلات محیط زیستی، خواستار تقویت ساختار اداری و نیروی انسانی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شد. وی با اعلام آمادگی برای استفاده از ظرفیت های مختلف شهرستان برای مدیریت بهینه حیات وحش در پارک ملی موته، گزارشی از ساماندهی معضلات زیست‌محیطی و تلاش برای اصلاح وضعیت موجود بویژه معضلات مربوط به چرم شهر ارائه نمود.

کاظمی طبا از حمایت فرمانداری در تکمیل ساختمان اداری نیمه تمام حفاظت محیط زیست شهرستان برای تحویل در نیمه اول 1403 خبر داد و اظهار امیدواری کرد با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی و صلاح مردم بتوانیم محیط زیست سالمی را به آیندگان تحویل دهیم.

در این مراسم که با حضور مدیران ارشد شهرستان در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و بهداشت و درمان برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات هفت ساله مهندس مهدی پور قاسم به عنوان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه، مهندس حسین خادمی به عنوان سکان‌دار جدید مدیریت زیست محیطی این شهرستان به طور رسمی معرفی شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات