ناگفته‌های نیکزاد از بازار این روزهای مسکن و طرحهای جدیدی که در راهند

ناگفته‌های نیکزاد از بازار این روزهای مسکن و طرحهای جدیدی که در راهند

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اجرای سیاست‌های مختلف برای کنترل بازار اجاره‌بها و همچنین قیمت مسکن از سوی دولت، اظهار کرد: بناست که در سال جاری بیش از چهار میلیون واحد مسکن مهر ساخته و یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور افتتاح شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در گفت‌و گو با ایسنا ضمن بیان این‌که حرکت مهم دولت برای کنترل بازار مسکن افتتاح‌هایی است که در حوزه مسکن در سراسر کشور صورت می‌گیرد،‌ افزود: از چهار میلیون واحد مسکن مهر که امسال در کشور ساخته و از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر که افتتاح می‌شود، ۳۰۰ هزار واحد در روستا، ۱۲۰ هزار واحد در بافت فرسوده، ۱۸۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار، ۳۰۰ هزار واحد در شهر جدید و ۶۰۰ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر پروژه مسکن مهر و آغاز ساخت ۲٫۵ میلیون واحد مسکن شهری و ساخت یا مقاوم‌سازی یک میلیون و ۸۶۰ هزار واحد مسکن روستایی، اظهار کرد: افتتاح مسکن مهر شهرهای پرند، هشتگرد، کرمانشاه و همچنین ۵۹ هزار واحد مسکونی که فقط در سطح استان تهران افتتاح می‌شود یکی از گام‌های کنترل بازار مسکن است.

وی با اشاره به ثبت‌نام هشت هزار متقاضی برای خرید مسکن مهر در شهر جدید پردیس، تصریح کرد: ثبت‌نام مسکن مهر پردیس گامی در راستای کنترل بازار مسکن است؛ در حال حاضربا توجه به فراوانی درخواست مردم ثبت نام ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس در حال انجام است و تاکنون نیز هشت هزار نفر متقاضی ثبت نام کرده‌اند.

ثبت‌نام مسکن در تهران؛ اواسط تابستان

وزیر راه و شهرسازی درباره ساخت مسکن در تهران نیز گفت: این مسکن‌ها در تهران درحال ساخت است و اواسط تابستان نحوه ثبت نام آن اعلام می‌شود.

نیکزاد خاطرنشان کرد: نکته اجباری و الزامی این طرح این است که این مسکن‌ها به افراد واجد شرایط یعنی کسانی که خودشان و همسرانشان زمین‌، آپارتمان یا وام یارانه‌دار نگرفته‌اند تعلق می‌گیرد.

وی با بیان این‌که ساخت ۷۵ هزار واح مسکونی برای مردم تهران آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در مرحله اول ثبت نام ۴۰ هزار واحد اعلام شده و دفاتر پستی ثبت نام‌ها را انجام می‌دهند و همان طور که گفتم تاکنون بالغ بر هشت هزار نفر متقاضی ثبت‌ نام کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی در این باره افزود: پس از ثبت نام متقاضیان و بررسی درخواست آنان در صورت واجد الاشرایط بودن از طریق پیامک به آنها اطلاع رسانی می‌شود تا پنج میلیون تومان را به عنوان اولین آورده خود پرداخت کنند.

نیکزاد همچنین تاکید کرد که در نیمه اول سال ۹۲ واحدهای مسکن مهر تحویل داده می‌شود.

ورود به بافت‌های فرسوده برای کاهش تورم

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تورم‌زایی بافت‌های فرسوده، گفت: تاکنون صد هزار واحد با دو دیدگاه مسکن مهر و افراد غیر واجد شرایط که از کارگروه مسکن وام با سود ۱۵ درصدی دریافت کرده‌اند در حال انجام است.

ساخت مسکن برای یک پله بالاتر از مهری‌ها

نیکزاد درباره ساخت مسکن در سایر کلانشهرهای کشور خبر داد، گفت: ساخت مسکن‌ها از سال بعد آغاز می‌شود و خروجی آن در اختیار افراد واجد شرایط با امتیازبندی مشخص و با آورده بالاتر از مسکن مهر واگذار می‌شود.

تاثیر اجرای طرح‌های تعزیراتی

وزیر راه و شهرسازی، با تاکید بر اینکه طرح‌های تعزیراتی، چهارمین راه حل برای کنترل بازار مسکن است، اظهار کرد: ما کارهای کارشناسی را در راستای استفاده از ابزارهای قانونی انجام داده‌ایم و معامله‌هایی که در مناطق ۲۲ گانه تهران در زمینه ملک رخ می‌دهد یک مبنا دارد.

وزیر راه و شهرسازی با ابراز امیدواری نسبت به این‌که وسیله قانونی تعزیرات و قیمت مرجع در کشور اجرا نشود، گفت: در صورت نیاز از این ابزارها بهره می‌بریم، البته امیدواریم با ثبت نام‌ها و افتتاح‌هایی که انجام می‌شود قیمت مسکن خود به خود کنترل شود.

استفاده از اختیارات وزیر برای برخورد تعزیراتی

نیکزاد در پایان با بیان این‌که کسانی که بخواهند آرامش بازار را بهم بزنند با ابزار قانونی که وجود دارد مواجه می‌شوند،‌ گفت: براساس مصوبه هیات دولت وزیر راه و شهرسازی برای کنترل بازار اختیاراتی دارد.

ابلاغ تسهیلات مسکن مهر خبرنگاران

وی در پایان خاطرنشان کرد: آخرین وضعیت تسهیلات مسکن مهر خبرنگاران هم تصویب شد و دستور آن به هیات دولت ابلاغ شده است.

 

    نظرات