جزئيات توليد و مصرف برق در خوزستان در سال 1401/ رشد 3. ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي  شركت برق منطقه اي خوزستان، فرامرز شادفر بيان كرد: در سال گذشته 40 هزار و 140 گيگاوات ساعت برق در خوزستان توليد شده كه در مقايسه با سال قبل 3.5 درصد رشد داشته است.
وي افزود: از اين مقدار برق توليدي 30.6 درصد در نيروگاه هاي برق آبي، 68 درصد در نيروگاه هاي حرارتي و سيكل تركيبي و حدود 1.4 درصد در نيروگاه هاي توليد پراكنده بوده است.
مدير دفتر بازار برق شركت برق منطقه اي خوزستان تصريح كرد: از 27 هزار و 327 گيگاوات ساعت برق توليدي در نيروگاه هاي حرارتي و سيكل تركيبي، 60 درصد توسط بخش خصوصي (شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) و 40 درصد توسط بخش دولتي (نيروگاه هاي رامين و ماهشهر) توليد و به شبكه تحويل شده است.
شادفر اظهار كرد: در اين بازه زماني انرژي مصرفي با 41 هزار و 600 گيگاوات ساعت 3.1 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزايش داشته است.
وي افزود: پيك مصرف در تابستان 1401 با مصرف 8 هزار و 806 مگاوات نسبت به پيك بار سال قبل، 3.7 درصد رشد داشته است.
بر اساس اين گزارش، ظرفيت منصوبه توليد نيروي برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزيع برابر با پانزده هزار و 432 مگاوات بوده كه از اين ميزان ظرفيت منصوبه در بخش آبي برابر با هشت هزار و 194 مگاوات و در بخش حرارتي هفت هزار و 50 مگاوات است. ظرفيت بخش DG (نيروگاه هاي توليد پراكنده) نيز 188 مگاوات است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات