ثبت يك ركورد جديد در احداث پست انتقال برق در كشور

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي تهران (تابش)؛ آرش كردي مديرعامل شركت توانير همراه با معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي خود و مدير عامل شركت برق منطقه اي تهران، امروز چهارشنبه (16 فروردين) با حضور در استان قم از روند پيشرفت پست عظيم 400 كيلوولت قم 2 بازديد كرد و از نزديك در جريان روند اجرايي كار قرار گرفت.

وي ضمن تقدير از تلاش و زحمات ارزشمند همكاران خود در شركت برق منطقه اي تهران، بر پيشبرد مراحل احداث پست ياد شده در كمترين زمان ممكن تاكيد كرد و گفت: توجه و اهتمام به ارائه خدمت رساني مستمر و بيش از پيش به مشتركان و تسريع و تسهيل در اين امر بسيار ضروري است كه بايد در اولويت كاري قرار گيرد.



كردي با اشاره به استفاده از ظرفيت متخصصان داخلي و شركت هاي دانش بنيان در اجراي پرو‍ژه ها تاكيد كرد: راه اندازي پست 400 كيلوولت قم 2 در تامين برق مورد نياز صنايع، بخش كشاورزي، خانگي و ....اين استان نقش مهمي را ايفا خواهد كرد.



اين مقام مسئول در ادامه با اشاره به توليد برق ??? مگاواتي و ميزان مصرف ??? مگاواتي برق در اين استان و ضعف ولتاژي كه در بخش 230 كيلوولت وجود دارد، اضافه كرد: در حال حاضر برق منطقه قم از طريق خطوط تبادلي ??? و ??? كيلوولت تامين مي شود كه باعث محدوديتهايي در منطقه شده كه اميدواريم با اجراي اين پروژه كمبودهاي توليد مرتفع شده و ظرفيت مورد نياز صنايع نيز به صورت مطمئن تري تأمين گردد.



حبيب قراگوزلو مدير عامل شركت برق منطقه اي تهران نيز در حاشيه بازديد از روند احداث پست ??? كيلوولت قم اعلام كرد با تلاش شبانه روزي و بر مبناي حركت جهادي و انقلابي كاركنان و پيمانكاران ، تمامي ظرفيت ها و تلاش هاي خود را به ميدان خواهيم آورد تا اين پست استراتژيك ، تا قبل ازدوران بار تابستان سال ???? وارد مدار بهره برداري گردد.

وي در همين زمينه تصريح كرد: با ياري خداوند و با اتكا به توان مهندسي و متخصصان بومي و بهره مندي از تجهيزات ساخت داخل تلاش خود را براي ثبت ركورد كوتاه ترين زمان احداث پست انتقال به كار خواهيم بست تا با توسعه خودباوري و اعتماد به ظرفيت هاي داخلي، مسير پايداري شبكه برق در منطقه تهران و استان هاي همجوار با سرعت بيشتري بهبود يابد.

مديرعامل برق تهران افزود با توجه به نياز مبرم افزايش ظرفيت بالادستي براي توسعه شبكه توزيع در استان قم و همچنين افزايش چشمگير بارصنعتي و خانگي در منطقه مذكور ، برنامه ريزي و احداث اين پست انتقال به عنوان يكي از مهمترين پروژه هاي در حال حاضر صنعت برق اين شركت در دستور كار قرار گرفت كه با مدار قرار گرفتن آن ، مشكل محدوديت در انتقال و جابه جايي برق درمنطقه رفع شده و امكان پاسخ گويي مناسب بار شبكه در آن منطقه و نيز جبران كمبود?? درصدي توليد برق در آن استان مرتفع شده وپيش بيني مي شود با در مدار قرار گرفتن اين پست ، پايداري برق در دوره اوج بار سال ???? به ميزان چشمگيري ارتقاء يابد.



وي در ادامه با اشاره به زمان عادي اجراي چنين پروژه هايي در طي مدت ?? ماه افزود به طور معمول براي پست هاي انتقالي كه نقش مهمي در شبكه برق دارند ، مدت زمان ?? تا ?? ماه از شروع برنامه ريزي تا بهره برداري نهايي ، زمان لازم است اما با توجه به نقش حياتي اين پست انتقال در شبكه منطقه مركزي كشور ، قرارداداجراي اين پروژه ? ماهه منعقد شده و با توجه به پيشرفت بيش از 60درصدي پست مذكورتلاش خواهيم كرد با به كارگيري تمامي ظرفيت ها ، به تحقق تعهدي كه به مردم غيور و شهيد پرور قم داده ايم عمل كنيم كه اتمام اين پست در زمان مقرراقدامي بي نظير و يك ركورد تاريخي در كشور محسوب مي شود.



گفتني است شركت برق منطقه اي تهران مسئوليت تآمين برق بالادستي درمنطقه مركزي كشور را برعهده دارد.
لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات