اجرای موفق طرح ملی "مسیر سبز، ایران پاک" در استان اصفهان

اجرای موفق طرح ملی "مسیر سبز، ایران پاک" در استان اصفهان

افزایش 15 درصدی در میزان پسماند جمع‌آوری شده نسبت به زمان مشابه سال قبل؛

دو طرح ملی و استانی "مسیر سبز، ایران پاک" و "استقبال از بهار قرآن و طبیعت با پاکسازی طبیعت" دراستان اصفهان با موفقیت اجرا شد.

به گزارش «پارما»، باتوجه به تأکید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر اجرای طرح ملی "مسیر سبز- ایران پاک"، تشکیل جلسات و کارگروه های متعدد و اجرای مصوبات آن ها در سطح استان، نتایج به دست آمده موفقیت اجرای این طرح را نشان می دهد.

این طرح با هدف جلوگیری از تخریب محیط زیست ناشی از عدم مدیریت اصولی پسماندها به ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و طبیعی، پخش و پراکنش انواع پسماندها مانند: پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله های ساختمانی و دیگر پسماندها، در ایام نوروز 1402 انجام یافت. طرح استانی "استقبال از بهار قرآن و طبیعت با پاکسازی طبیعت" نیز همزمان با این طرح ملی از 15 تا 29 اسفند ماه در حاشیه محورهای مواصلاتی شهری و روستایی، تفرجگاه ها و زیستگاه های طبیعی استان، به اجرا در آمد.

سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اجرای ماده 7 آئین نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی (مصوب 20 مهرماه 1401 هیأت وزیران)، نسبت به اثربخشی قوانین و آئین نامه های ابلاغی در جامعه، مصر است .

شهرستان های آران و بیدگل، اصفهان، برخوار، بوئین میاندشت، تیران و کرون، خوانسار، خور و بیابانک، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، کاشان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نائین و نطنز، شهرستان های نوبنیاد جرقویه، کوهپایه، هرند و ورزنه، پالایشگاه اصفهان، شهرداری زواره از شهرستان اردستان و شهرداری های بیده، کمه و ونک از شهرستان دهاقان، در این طرح مشارکت فعال داشته و با پاکسازی اراضی و عرصه های طبیعی از آلودگی ها، نقش مؤثری در اجرای موفق این دو طرح، ایفا کردند.

براساس آمار دریافتی؛ درمجموع بیش از 2211 هکتار از اراضی، پاکسازی شده و 24601 تن پسماند، از سطح اراضی جمع‌آوری شده است. مقدار پسماند جمع آوری شده در مقایسه با زمان مشابه سال 1400، 15 درصد افزایش داشته که نشان دهنده اقدام موثر ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان های استان به منظور اجرایی شدن این طرح ها، است.

مساحت اراضی پاکسازی شده

میزان پسماند جمع‌آوری شده

افزایش نسبت به سال 1400

605/2211 هکتار

35/24601 تن

15 درصد

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات