عضویت ۳ میلیونی در تعاونی‌های مسکن

عضویت ۳ میلیونی در تعاونی‌های مسکن

http://www.bananews.ir/معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از احداث ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن از طریق تعاونی ها خبر داد و گفت: در قالب ایجاد ۲۵ هزار تعاونی مسکن، ۳ میلیون نفر عضویت دارند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلامحسین حسینی نیا در گفتگو با مهر از تشکیل ۲۵ هزار تعاونی مسکن در سراسر کشور خبر داد و گفت: حدود ۳ میلیون نفر با گرایش‌های کارگری، کارمندی، فرهنگیان و آزاد تا خرداد امسال در این تعاونی ها عضو شدند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تعداد واحدهای مسکونی تحویل شده به اعضای تعاونی های مسکن نیز تا پایان سال ۸۹ بالغ بر ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار واحد بوده است.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: براساس گزارش نتایج طرح جمع آوری اطلاعات پروانه های ساختمان صادر شده توسط شهرداری های کشور (به جر شهر تهران) در بخش تعاونی سال ۸۹ که از سوی مرکز آمار ایران ارائه شد، تعداد ۹ هزار و ۶۴۳ پروانه ساختمانی برای تعاونی ها صادر شد که حدود ۴ درصد کل پروانه های ساختمانی صادر شده کشور غیر از شهر تهران است.

حسینی نیا افزود: همچنین مساحت زیربنایی این تعداد پروانه ساختمانی نیز بالغ بر ۲۰ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۴۳۱ مترمربع بود که حدود ۲۲ درصد از مجموع کل زیربنای تعیین شده در پروانه های صادر شده کل کشور غیر از شهر تهران است.

وی علت پایین بودن نسبت تعداد پروانه ها به نسبت مساحت زیربناها را فعالیت جمعی تعاونی ها و اخذ یک پروانه برای تعداد زیادی از واحدها دانست.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: تعداد واحدهای مسکونی پیش بینی شده در پروانه های صادر شده برای احداث ساختمان در بخش تعاونی، تاکنون بالغ بر ۱۹۲ هزار و ۹۹۸ واحد بوده که حدود ۲۸ درصد از مجموع کل واحدهای پیش بینی شده در پروانه های صادر شده برای احداث ساختمان در کل کشور غیر از شهر تهران را شامل می شود.

حسینی نیا خاطر نشان کرد: هم اکنون ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در دست ساخت از طریق تعاونی ها وجود دارد که این موضوع نشان دهنده اقبال متقاضیان مسکن به انجام پروژه ها از طریق تعاونی ها است.

 

 

    نظرات