افتتاح چهاردهمین خانه محیط زیست استان اصفهان

افتتاح چهاردهمین خانه محیط زیست استان اصفهان


خانه محیط زیست مرکز دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان امین 3 واقع در شهر اصفهان، به عنوان چهاردهمین خانه محیط زیست استان اصفهان، شروع به کار کرد .

به گزارش «پارما»، خانه محیط زیست دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان امین 3 (نادریان)، صبح روز 27 فروردین ماه 1401 همراه با استقبال با شکوه دانش آموزان علاقه مند به مباحث زیست محیطی و با حضور مسئولان، مدیران و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان و اداره آموزش و پرورش استان و ناحیه، فعالیت خود را آغاز کرد .

همزمان با این افتتاح، اولین همایش دانش آموزی در حوزه شناخت پتانسیل های محیط زیست ایران با رویکرد فرهنگ سازی درجهت حفظ محیط زیست نیز برگزار شد. خاک و پسماند، آب، محیط زیست گیاهی و جانوری، هوا و صوت و انرژی های پاک به عنوان محورهای همایش مشخص شده بودند که دانش آموزان این دبیرستان با ارائه آثاری همانند مقالات تحقیقی، داستان نویسی، نقاشی، عکاسی، ساخت کلیپ و پادکست و نشریه های دیواری به مشارکت در برگزاری آن پرداختند. همایش یاد شده با سخنان فریده شیری مدیر دبیرستان فرزانگان امین 3 آغاز به کار کرد.

در ادامه فیروزه سعادتی رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی، ضمن اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن با مشارکت دانش آموزان و نخبگان جامعه، افزود: با وجود مشکلات بی شمار در حوزه محیط زیست ما هنوز هم برای رسیدن به محیط زیست سالم، امیدواریم و این امر با همکاری و همراهی نوجوانان به عنوان عضو فعال و اثر گذار جامعه امکان پذیر خواهد بود . یقیناً آشنایی نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور با مباحث زیست محیطی و معضلات موجود، زمینه ساز بهبود وضعیت محیط زیست را فراهم می کند. در کشورهای توسعه یافته در همه ابعاد خصوصا محیط زیست، از ظرفیت نوجوانان و جوانان خلاق و نخبه، کمک گرفته می شود و از این ظرفیت در حمایت از محیط زیست بهره برده می شود. وی در ادامه گفت کشور ما برای حفظ محیط زیست به نخبگانی علاقمند و فعال در این حوزه و در مشاغل مختلف نیازمند است .

سعادتی در پرسش و پاسخ با حاضرین در این برنامه، به سوالات و ابهامات مطرح شده پاسخ داد. زیرساخت ها و شرایط مشارکت دانش آموزان با سازمان محیط زیست، وظایف سازمان و ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها، وضعیت محیط زیست استان در زمینه هوا، آب و خاک و چگونگی کمک به حیات وحش، از جمله مواردی بود که به آن پرداخته شد. دو محتوای ویدئویی آموزشی در زمینه مستولیت اجتماعی افراد و ساختار و وظایف سازمانی حفاظت محیط زیست نیز در خلال این برنامه، پخش شد. بیانات رسول رمضانی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 اصفهان و اهدای تندیس و جوایز به برگزیدگان آثار دانش آموزی پایان بخش این مراسم بود .

دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان امین (نادریان) دوره دوم متوسطه در سال 1393 تاسیس گردیده و از جمله دبیرستان های سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) می باشد. این مرکز به مدیریت فریده شیری از واحدهای آموزشی دخترانه شناخته شده و معتبر شهر اصفهان است که هر ساله تعداد زیادی از فارغ التحصیلان آن وارد دانشگاه های برتر ایران می شوند و نیز همه ساله دانش آموختگانی از این مرکز آموزشی در مسابقات کشوری وعلمی موفقیت هایی در رشته های آموزشی، پژوهش، المپیاد و نیز فرهنگی کسب می نمایند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات