پایش شبانه‌روزی صنایع، معادن و واحدهای صنفی شهرستان برخوار

پایش شبانه‌روزی صنایع، معادن و واحدهای صنفی شهرستان برخوار

گشت‌ها و پایش‌ها، کنترل منابع آلوده کننده هوا و مقابله با تخلفات احتمالی در شهرستان برخوار با جدیت درحال اجرا است.

به گزارش «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برخوار، با برنامه‌ریزی انجام شده گشت و پایش‌های شبانه توسط کاکنان این اداره و ستاد اداره کل اجرا می‌شود. هدف از انجام این گشت‌ها و پایش‌ها، کنترل منابع آلوده کننده هوا و مقابله با تخلفات احتمالی به‌خصوص در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل هفته است.

محمدولید مغربی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برخوار ضمن اشاره به اینکه این پایش‌ها به طور ویژه از ابتدای فروردین ماه سال جاری آغاز شده و در 7 محور اصلی برقرار است، افزود: در این مدت،تعداد 38 واحد صنعتی مورد پایش قرار گرفته اند که منجر به صدور 33 اخطاریه رفع آلایندگی برای واحدهای متخلف از سوی کارشناسان اجرایی این اداره صادر شده است . از ابتدای فروردین، 13 مورد بازدید از واحدهای معدنی و تولید شن و ماسه و آسفالت هم که دارای بار آلایندگی هوا هستند، انجام شده و نکات و ملاحظات زیست محیطی به این واحدها تأکید شده است .

وی تصریح کرد: در این مدت 2 مورد نظارت و بازدید از عملکرد شهرک‌های صنعتی و 2 مورد بازدید سرزده و نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودرو مستقر در سطح شهرستان نیز طی این ماه انجام شده است.

مغربی درخصوص پسماند و ضایعات سوزی گفت: یکی از مهم ترین عوامل در افزایش آلودگی هوا، پسماند و ضایعات سوزی است که در گشت و پایش‌های شبانه کارشناسان در این مدت، 10 مورد مقابله با پسماندسوزی و ضایعات‌سوزی ثبت شده است و این معضل همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به موارد قانونی در زمینه برخورد با پسماند سوزی، اظهار داشت: برابر قانون چندین دستگاه در این حوزه وظیفه دارند؛ شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، نیروهای انتظامی و جهاد کشاورزی از جمله دستگاه‌هایی هستند که باید به صورت ویژه و جدی‌تر به این موضوع ورود اجرایی داشته باشند تا این معضل مهم از سطح شهرستان برطرف شود .

آلودگی هوا موضوعی است که نیازمند مشارکت جدی و همکاری همه مردم و دستگاه‌های اجرایی مسئول را دارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات