انتقاد از نادیده گرفتن شورای شهر در برخی تصمیم‌گیری‌ها/ بازشدن چهارباغ خلاف قوانین بالادستی است

انتقاد از نادیده گرفتن شورای شهر در برخی تصمیم‌گیری‌ها/ بازشدن چهارباغ خلاف قوانین بالادستی است

    انتقاد از نادیده گرفتن شورای شهر در برخی تصمیم‌گیری‌ها/ بازشدن چهارباغ خلاف قوانین بالادستی است

    رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هم قانون اساسی و هم قوانین عادی و مربوط به مدیریت شهری مباحث مربوط به حضور شورا در تصمیم گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان را تصریح و مطالبه کرده‌اند اما در برخی از تصمیم‌گیری‌ها شورای شهر غایب است.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، احمدرضا مصور در تذکری اظهار کرد: هم قانون اساسی و هم قوانین عادی و مربوط به مدیریت شهری مباحث مربوط به حضور شورا در تصمیم گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان را تصریح و مطالبه کرده‌اند اما در برخی از تصمیم‌گیری‌ها شورای شهر غایب است. تصمیم گیری شورا صرفا مواجهه با ابلاغ‌های قانونی است که رویه درستی به شمار نمی‌رود، بنابراین از نهادهای نظارتی خواهشمند هستم که این موضوع را پیگیری و حل کنند.

    وی با اشاره به مصوبه‌ای در خصوص اراضی محمودآباد گفت: در این مصوبه الحاق بقیه مواردی که به صورت غیرقانونی قبلا ابلاغ شده بود را شاهد هستیم. به شهرداری هم گفتند و جالب است طبق این مصوبه مابقی اراضی محمودآباد باید در حریم شهر اصفهان بماند و در عین حال بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی باشد.

    رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دوستانی که با نیت خیر این مصوبه را پیگیری کردند باید بدانند که قابلیت شکایت شورای شهر را دارد، زیرا شورای شهر باید در جریان تصویب قرار می‌گرفت و در موارد بعد مباحث را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری خواهیم کرد.

    وی بیان کرد: محصور کردن پارک‌ها موضوع دیگری است که در حال پیگیری هستند، به این ترتیب که در ساعاتی از شبانه روز درب پارک‌ها را ببندند. این موضوع شایعه نیست و ظاهرا مطرح شده است اما هنوز به صورت رسمی خبر آن را نشنیده‌ایم. خواهش می‌کنم ابتدا نظرات کارشناسی را لحاظ کنند و دوم اینکه سرمایه‌های اجتماعی نظام را به معرض حراج نگذاریم. تصمیم گیری در خصوص آنچه در شهر می‌گذرد، بازیگر قانونی و اصلی و اساسی آن شورای شهر است.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات