مشکل نرخهای جدید تاکسی، اتوبوس و مترو حل می‌شود

مشکل نرخهای جدید تاکسی، اتوبوس و مترو حل می‌شود

http://www.bananews.ir/اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به اعتراض فرمانداری در مورد افزایش قیمتهای کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو پاسخ دادند و رئیس شورای شهر نیز وعده داد با رایزنی های انجام شده این مشکل به زودی حل شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در جلسه روز سه شنبه شورای شهر اعتراض فرمانداری تهران به متن مصوبه تعیین نرخ کرایه خطوط اتوبوس رانی، مینی بوسرانی و قیمت بلیط مترو بررسی شد که در جریان آن حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گفت: نرخ های مصوب در صحن شورا پایین تر از نرخ های کارشناسی شده از سوی شهرداری تهران بود و ما تلاش کردیم وضعیت مسافران را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به تعیین نرخ بلیت اتوبوس گفت: ما برای کاهش قیمت ها مسافت های ایستگاهها را از ۴ بازده به ۹ بازده تغییر دادیم تا مسافرانی که در مسیرهای کوتاهتر پیاده می شوند مبلغ کمتری بپردازند.

شکیب ادامه داد: قیمت بلیت اتوبوس از ۴۲ تومان به ۵۰ تومان افزایش یافت که رقم قابل توجهی نیست و بیشتر برای تشویق مسافران از استفاده از کارت بلیت بوده است. این موضوع در خصوص نرخ بلیت های مترو نیز صادق است.

علیرضا دبیر نیز در جریان بررسی این اعتراض گفت: مصوبه شورا در ۲۴ اردیبهشت ماه به فرمانداری ارسال شده که اعتراض فرمانداری ۴ تیرماه به شورا ابلاغ شده است که این موضوع خود به خود سبب لغو این اعتراض می شود.

چمران در پاسخ به سخنان دبیر گفت: ابلاغیه وزیر کشور در خصوص عدم افزایش کرایه ها مبنای این اعتراض است که فرمانداری تنها به کلمه افزایش اعتراض دارد و می گوید این برخلاف این ابلاغیه است در حالیکه ۱۹ خط اتوبوسرانی هیچ گونه تغییری نداشته و افزایش ۲۵ تومانی نیز در این وانفسا مبلغی نیست.

چمران وعده داد با رایزنی هایی که انجام شده به زودی مشکل این مصوبه برطرف و مصوبه اجرایی خواهد شد.

در پایان اعضای شورای شهر به پاسخ شورا به فرمانداری رای مثبت دادند.

 

 

    نظرات