بررسی معضلات زیست محیطی تخلیه فاضلاب های تصفیه نشده در شهرستان مبارکه

بررسی معضلات زیست محیطی تخلیه فاضلاب های تصفیه نشده در شهرستان مبارکه

در جلسه ای ویژه؛ معضلات زیست محیطی و بهداشتی ناشی از تخلیه و دفع غیر اصولی فاضلاب های تصفیه نشده در آب های سطحی و زیرزمینی شهرستان مبارکه، مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبارکه، جلسه ای ویژه با موضوع "تخلیه پساب تصفیه خانه فاضلاب زرین شهر، بای پاس تصفیه خانه فاضلاب صفائیه و فاضلاب خام محله وینیچه به رودخانه زاینده رود" جهت رسیدگی به وضعیت زیست محیطی این موارد به ریاست معاون فرماندار و با حضور اعضای مرتبط در محل فرمانداری شهرستان تشکیل شد.

مهدی انصاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست مبارکه و دبیر کارگروه، دستور کار جلسه را با محوریت تخلیه فاضلاب محله وینیچه به زاینده رود و نهرهای سنتی وینیچه، دیزیچه و نکوآباد، تخلیه پساب و همچنین بای پاس فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب صفاییه به زاینده رود و نهر سنتی درچه و تخلیه پساب تصفیه خانه فاضلاب زرین شهر به کانال آب کشاورزی بداغ آباد، مطرح نمود.

در پایان پس از ارائه گزارش اقدام های انجام شده توسط نمایندگان دستگاه ها، مقرر شد: اداره آب و فاضلاب منطقه مبارکه، جهت تسریع در اتمام پروژه شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب محله وینیچه، نسبت به الزام افزایش تجهیزات و نیروی انسانی پیمانکاران پروژه مذکور اقدام و همچنین ضمن جلوگیری از تخلیه فاضلاب تصفیه نشده به محیط، نسبت به شناسایی و اعلام نقاط ورودی هرزآب های بارندگی به شبکه انتقال فاضلاب صفاییه اقدام نماید. شهرداری مبارکه نیز ملزم به اصلاح معابر و هدایت هرزآب ها به شبکه دفع آب های سطحی می باشد. ضمناً شرکت فولاد مبارکه اصفهان موظف به انتقال مستمر پساب تصفیه خانه های فاضلاب صفاییه و مبارکه در تمامی ایام سال است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات