چهارمین نشست هماندیشی معاونت برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین برگزار شد
به گزارش روابط عمومی معاونت برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی، سیدحامد موسوی، معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی گفت: تدوین دستورالعملهای کاری میبایست برای تشریح نحوه انجام تمامی کارهایی که نبودن دستورالعمل میتواند بر انجام آنها تأثیر نامطلوب بگذارد، تهیه و تنظیم شود؛ از این رو، ساختار و میزان جزئیات دستورالعملهای کاری بایستی متناسب با نیازهای کارکنان سازمان باشد و این موضوع ارتباط نزدیکی به پیچیدگی کار، روشهای مورداستفاده، آموزشهای ارائهشده، مهارتها و شروط احراز مشاغل دارد.
موسوی با اشاره به ضرورت تدوین دستورالعمل بهعنوان مرجعی برای سیاستگذاری و تصمیمگیری و تصویب در امور اجرایی شهرداریها افزود: انجام تمامی امور در سازمانها لازم است بر اساس دستورالعمل و بهمنظور ایجاد هماهنگی، همراستایی و ایجاد وحدت رویه در اجرای مدیریت و فرآیندهای اجرایی با در نظر گرفتن ابزارها و تکنیکهای مدیریت و امور انگیزشی برای جلب مشارکت کارکنان و مدیران در دستگاههای اجرایی و درنتیجه بهرهوری سازمانی باشد.
موسوی یکی از اهداف معاونت برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین در راستای تدوین دستورالعملهای کاری را ایجاد قابليت انعطافپذيري عمليات با استفاده از امكان پايش و نظارت بر اجرا و بازنگري برنامهها با توجه به تغييرات شرايط محيط دروني و بيروني و نظمبخشي به فعاليتهاي شهرداري برشمرد و در ادامه تصریح کرد: ايجاد هماهنگي بين بخشهاي مختلف درونسازماني شهرداري و وحدت رویه در انجام امورات جاری بر اساس قانون از مهمترین ضروریات تدوین دستورالعملهای کاری است.
وی خاطرنشان کرد: در این نشست اعضاء ضمن جمعبندی پیشنهادات دریافتی در خصوص طرح پیشنهادی دستورالعمل انتصابات در شهرداری قزوین و طرح پیشنهادی بهبود وضعیت آمار و مهندسی اطلاعات در مجموعه مدیریت شهری و گزارش تدوین نقشه راه پیشنهادی پیادهسازی و استقرار مدیریت دانش ارائه و طرح پیشنهادی زمانسنجی و کارسنجی مشاغل در شهرداری قزوین معرفی، ارائه و بررسی شد.
گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد معاونت برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی، تدوین نظامنامه آماری شهرداری قزوین را در دستور کار خود قرار دهد.
انتهای پیام.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین
نظرات