نظرسنجی از شهروندان اصفهانی درباره ۲۷۰ مضمون اصلی برنامه ۱۴۰۵

نظرسنجی از شهروندان اصفهانی درباره ۲۷۰ مضمون اصلی برنامه ۱۴۰۵

    نظرسنجی از شهروندان اصفهانی درباره ۲۷۰ مضمون اصلی برنامه ۱۴۰۵ 

    رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان از راه اندازی سامانه‌ای برای دریافت نظر شهروندان در خصوص ۲۷۰ مضمون اصلی بازنگری برنامه ۱۴۰۵ خبر داد.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، سید امیرسامع در نطق میان دستور هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به بازنگری برنامه ۱۴۰۵ اظهار کرد: این بازنگری شروع شده و با بررسی ۲۰ سند بالادستی از جمله سند برنامه و بودجه کشور، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و اسناد بالادستی استان و منشور شورای اسلامی شهر در حال انجام است.

    وی ادامه داد: با توجه به یک سری مضامین ارزشی که مدنظر این دوره مدیریت شهری است نیاز به این بازنگری بود. ضمن اینکه برنامه ۱۴۰۵ که نتیجه زحمات دوستان و برنامه‌ای کیفی است، در برخی از قسمت‌ها در حوزه اهداف و راهبردها نیاز به این بازنگری دارد.

    رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جلسات زیادی در این خصوص انجام شد و حوزه برنامه‌ریزی، معاونت‌های شهرداری و کمیسیون‌های شورا، این موضوع را دنبال کردند، از مردم نظرسنجی شد و آن‌ها انتظارشان را از شهر و ضعف‌های اصلی موجود در شهر بیان کردند. حدود ۳۰۰ مصاحبه نخبگانی نیز از مدیران قبلی، متفکران، اساتید دانشگاه، مردم، هنرمندان و... در حوزه‌های مختلف شهر و استان انجام شد.

    وی افزود: این مضامین در سامانه ثنا (نظرسنجی) به زودی در پرتال شهرداری قرار می‌گیرد تا مردم بتوانند درباره اهمیت و اولویت این راهکارهای اصلی که طی نظام فرآیندی استخراج شده نظر بدهند.

    رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در نظام ارزشی بازنگری برنامه ۱۴۰۵ نیز روالی مشابه انجام شد، گفت: با بررسی‌های صورت گرفته و اولویت‌ بندی‌ها، ۳۰۰ گزاره استخراج شد که با بررسی‌های انجام شده از این میان، به ۴۰ و ۲۰ و در نهایت ۷ موضوع اصلی رسیدیم که شامل کرامت انسانی، شفافیت و فساد ستیزی، امانت داری، پاسداری هویت تاریخی و دینی، نیک نامی، عدالت محوری و مسئولیت پذیری و تلاش جهادی است.

    وی گفت: این هفت گزاره اصلی باید در همه مراحل بازنگری برنامه در اولویت بندی راهکارها، راهبردها و اهداف موردنظر شهرداری و همچنین در همه اقداماتی که خدمت‌گذاران در مدیریت شهری انجام می‌دهند مدنظر باشد.

    سامع بیان کرد: این موضوع در کمیسیون‌ها رصد و پیگیری می‌شود و نتیجه اولویت بندی مضامین اصلی و راهکارها به زودی در کمیسیون تلفیق بررسی خواهد شد تا به زودی تایید و تصویب بازنگری برنامه ۱۴۰۵ انجام شود.

    وی در ادامه نطق خود با اشاره به عدم شروع برخی پروژه‌های شاخص شهری اظهار کرد: دو ماه از سال ۱۴۰۲ طی شده است، در نیمه دوم سال گذشته به خصوص ماه‌های پایانی سال تاکید داشتیم که طراحی و تمهیدات لازم پروژه‌های شاخص شهری در سال ۱۴۰۱ انجام شود. با گذشت دو ماه از سال برخی از پروژه‌های مراحل تشریفات قانونی برای انتخاب مشاور یا پیمانکار صورت نگرفته است.

    رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم همه مسائلی که در برنامه و بودجه پیش بینی شده و شاهد اجرای به موقع پروژه‌ها باشیم باید در این زمینه تسریع شود. به نظر می‌رسد در این بخش مقداری تاخیر داریم و طرح‌ها باید زود تصویب و به سمت اجرا برود.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات