اطلاعات اولیه از مسکن ویژه چیتگر

اطلاعات اولیه از مسکن ویژه چیتگر

http://www.bananews.ir/رییس انجمن انبوه سازان تهران درباره  نحوه آماده سازی و ساخت پروژه مسکن ویژه چیتگر واقع در منطقه ۲۲ ،اعلام کرد: هم اکنون دولت در حال مذاکره با شهرداری برای افزایش مساحت زمین درنظر گرفته شده برای ساخت مسکن ویژه در منطقه چیتگر است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر، افزود: مهم ترین علت تاخیر برای تعیین تکلیف زمان ساخت مسکن ویژه و اعلام فراخوان به انبوه سازان برای فعالیت در منطقه چیتگر مربوط به تلاش‌های دولت برای افزایش مساحت زمین این واحدها می‌شود.

وی ادامه داد: زمین درنظر گرفته شده برای ساخت مسکن ویژه چیتگر ابتدا ۵۶ هکتار بود که هم اکنون دولت درنظر دارد از طریق تهاتر با شهرداری قطعات زمین‌های مجاور زمین درنظر گرفته شده را که متعلق به شهرداری است در اختیار بگیرد و مساحت را افزایش دهد. رهبر افزود: در صورت تحقق این امر زمین درنظر گرفته به ۲۰۰ هکتار خواهد رسید که ظرفیت ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی را خواهد داشت.

وی در گفتگو با دنیای اقتصاد ادامه داد: در صورتی که تراکم ساخت اجازه دهد تعداد این واحدها تا ۲۰ هزار واحد هم خواهد رسید.

وی در مورد واگذاری مدیریت ساخت مسکن ویژه چیتگر و حکیمیه به انجمن انبوه‌سازان تهران گفت: با توجه به اینکه حتی در صورت عدم واگذاری مدیریت ساخت مسکن ویژه به انجمن، سازندگان انفرادی از میان انبوه‌سازان انتخاب می‌شوند و صلاحیت آنان باید حتما از سوی انجمن مورد تایید واقع شود، تفاوت چندانی در اجرای کار وجود ندارد.

گمانه‌زنی درباره واگذاری مسکن ویژه تهرانسر

رهبر همچنین در مورد آخرین تصمیم گیری ها درباره واگذاری مسکن ویژه تهرانسر گفت: تلاش دولت بر این است تا پیش از شهریور ماه فراخوان واگذاری مسکن ویژه تهرانسر را منتشر کند.

وی در خصوص ضوابط واگذاری مسکن ویژه تهرانسر توضیح داد: واگذاری مسکن ویژه تهرانسر به دو صورت اجاره ۹۹ ساله و خود مالکی خواهد بود و ضوابط آن تفاوتی با شرایط مسکن مهر ندارد.

    نظرات