بازدید وزیر کشور از تالاب بین المللی گاوخونی

بازدید وزیر کشور از تالاب بین المللی گاوخونی

وزیر کشور در سفر به استان اصفهان و شهر تالابی ورزنه از تالاب بین المللی گاوخونی بازدید کرد.

به گزارش "پارما " از معاونت محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان اصفهان صبح امروز دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در سفر به شهر تالابی ورزنه ضمن بازدید از تالاب بین المللی گاوخونی بر ضرورت اقدام ملی در جهت تامین حقابه های زیست محیطی، پایداری جریان زاینده رود و نجات تالاب تاکید کرد.

وزیر کشور اظهار داشت پهنه 47 هزار هکتاری گاوخونی به علت عدم تامین حقابه ها و خشکسالی ها پیاپی خشک گردیده و راهکارهای احیای این تالاب بین المللی در دستور کار دولت قرار دارد تا با اولویت بخشی به تامین حقابه ها در ستاد ملی احیای تالاب های در خطر، اقدامات لازم در این راستا عملیاتی شود.

در این بازدید احمدرضا لاهیجان زاده سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، جوامع محلی شهرستان ورزنه و سمن های محیط زیستی، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تالاب بر ضرورت تامین حقابه ها و استمرار جریان زاینده رود و نجات آن به عنوان یک زیست بوم آبی منحصر بفرد در فلات مرکزی ایران و همچنین مطالبه عمومی با مشارکت فعال دستگاه های اجرایی ذیربط، و همکاری های بین استانی تحت یک پروژه ملی تاکید نمودند .

تالاب گاوخونی در جنوب شرقی اصفهان در جوار کوه سیاه و 20 کیلومتری شهر ورزنه قرار دارد که در تاریخ 23 ژوئن 1975 به عنوان یکی از تالاب های مهم بین المللی در فهرست کنوانسیون رامسر معرفی و ثبت شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات