کاهش اختیارات شورا طی ۲۴ سال/ مردم انتظار دارند اما شورا اختیار ندارد

کاهش اختیارات شورا طی ۲۴ سال/ مردم انتظار دارند اما شورا اختیار ندارد

    کاهش اختیارات شورا طی ۲۴ سال/ مردم انتظار دارند اما شورا اختیار ندارد

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از زمان آغاز فعالیت شوراها (۲۴ سال پیش) که با فراز و نشیب‌هایی مواجه بوده است، قوانین مختلف و دستورالعمل‌هایی تصویب شده که محدوده اختیارات شوراها را کاهش داده است.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد نورصالحی در جلسه فرمانداران، شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای بزرگ استان با وزیر کشور اظهار کرد: محدوده خدمت شوراها، شهرداری‌ها و مدیریت شهری حدود ۸۰ درصد جمعیت شهرنشین کشور را شامل می‌شود و ارتباط این مجموعه با حاکمیت از طریق وزارت کشور است، بنابراین پرداختن به چالش‌های این حوزه اهمیت ویژه‌ای دارد.

    وی افزود: از زمان آغاز فعالیت شوراها (۲۴ سال پیش) که با فراز و نشیب‌هایی مواجه بوده است، قوانین مختلف و دستورالعمل‌هایی تصویب شده که محدوده اختیارات شوراها را کاهش داده است.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تعداد وظایف سپرده شده به شوراها در برنامه‌های توسعه کاهش یافته و در برنامه ششم به صفر رسیده است؛ از جمله این وظایف می‌توان به حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی مجموعه شهرها و مراکز بهداشتی اشاره کرد.

    وی تصریح کرد: اگر انتقال خدمات از دولت به شهرداری‌ها انجام شود، می‌توان از این ظرفیت برای کاهش وظایف دولت و بهبود عملکردها بهره برد.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات