معاون وزير در هفتمين كنفرانس ملي اطلاعات مكاني صنعت ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ، معاون سرمايه انساني ،تحقيقات و فن آوري اطلاعات وزارت نيرو در آيين گشايش اين كنفرانس با اشاره به پيشينه پربار وزارت نيرو در امر تحقيقات و فن آوري و جايگاه فن آوري اطلاعات در صنعت آب و برق كشور، بهره وري را از اولويتهاي اين معاونت عنوان كرد كه بنا بر تاكيدات مقام معظم رهبري و رييس جمهور در اولويت برنامه هاي دفتر توسعه مديريت و بهره وري قرار گرفته است.
مهندس مريم كارگر نجفي بهره وري را يك اصل در معاونت سرمايه انساني تحقيقات و فن آوري وزارت نيرو معرفي و تاكيد كرد: عملكرد شركتها در اين حوزه به ويژه در بخش سيستمهاي اداري، منابع انساني و حوزه هاي فني به شدت پيگيري مي شود.
وي افزايش مشاركت مراكز دانش بنيان در نمايشگاههاي وزارت نيرو از 700 شركت در سال 1400 به 1000 شركت در سال 1401 و تصويب آيين نامه مراكز دانش بنيان از سوي هيات وزيران و حمايت از اين شركتها در قالب شركتهاي پيشران را از جمله اقدامات انجام شده ذكر كرد.
كارگر نجفي با تاكيد بر ارتباط عميق وزارت نيرو با دانشگاهها و برپايي 15 نشست مشترك با حضور 529 استاد در سال گذشته ،از بازنگري نظام پژوهش ،فن آوري و نوآوري وزارت نيرو و تبيين جايگاه تمامي مولفه هاي توسعه ،تحقيق و پژوهش صنعت آب و برق در آينده نزديك خبر داد.
وي استفاده از سيستمهاي اطلاعات مكاني و زيرساختهاي داده مكاني، همچنين سيستمهاي هوشمند در مجموعه وزارت نيرو را با افزايش قدرت تصميم گيري و مديريت همراه دانست و به دبيرخانه اين كنفرانس توصيه كرد ضمن تبيين وضعيت فعلي GIS وزارت نيرو، الزامات اين سيستم و مدل همكاري وزارت نيرو و دفتر تحقيقات با كنفرانسهاي علمي تعيين و آموزشهاي لازم مد نظر قرارگيرد.
اين مراسم با سخنراني دكتر حيدري معاون وزير نيرو در امور مجلس، حقوقي و پشتيباني پيرامون كاربرد اطلاعات داده مكاني با نگاه ويژه به امور مالي ،حقوقي و مجلس همراه بود.
وي با تاكيد برلزوم پيش بيني سيستمهاي اطلاعات مكاني در اسناد بالادستي و قوانين و مقررات، به تبيين كاربردهاي سيستم GIS در صنعت آب و برق و شركتهاي خدماتي پرداخت و تهيه دستورالعملهاي لازم در اجراي قوانين و ايجاد وحدت رويه حقوقي،ارايه اطلاعات دقيق جغرافيايي به كميسيونهاي دولت و مجلس و مركز پژوهشها ،پاسخگويي به مكاتبات و سووالات نمايندگان مجلس در خصوص پروژه هاي آب و برق ،پيشبرد امور ثبتي اراضي مورد نياز و غيره را از محورهاي كاربرد اطلاعات مكاني در اين معاونت ذكر كرد و مديريت دارايي فيزيكي وزارت نيرو را از كاربردهاي اصلي GIS برشمرد.
اين مراسم با سخنراني مهندس ناظريان مديرعامل توزيع برق تهران بزرگ پيرامون ويژگيهاي منحصر به فرد كنفرانس هفتم همراه بود و در ادامه دكتر سپري دبير اين كنفرانس از ارسال 745 مقاله به كنفرانس هفتم خبر داد كه 95 مقاله كوتاه و 28 ايده برتر را شامل مي شد و 44 درصد مقالات به بخش برق ،43 درصد آب و آبفا و 16 درصد به دانشگاهها اختصاص داشت همچنين 90 مقاله فرصت ارايه شفاهي داشتند و 16 مقاله كوتاه و 200 پوستر نيز انتشار يافت.
برپايي 8 كارگاه آموزشي و 14 نشست تخصصي در موضوعات آب و برق و افتتاح نمايشگاه جانبي با بيش از 60 غرفه مشتمل بر 15 شركت دانش بنيان با حضور اتاقهاي بازرگاني ايران و چين ،ايران و پاكستان ،ايران و سوريه و ايران و كشورهاي آفريقايي از ديگر رخدادهاي اين كنفرانس بود و در ادامه از ژئوپورتال وزارت نيرو ،شركت توانير و شركت توزيع برق تهران بزرگ به همراه سامانه متا منابع آب ايران و كتابهاي GIS رونمايي شد.
گفتني است سامانه ژئوپورتال صنعت برق به عنوان نسل سوم ژئوپورتال در معاونت هماهنگي توزيع توانير (دفتر هوشمندسازي و فن آوريهاي نوين) طراحي شده است.
اين مراسم با قدرداني از تلاشگران صنعت آب و برق در عرصه توليد ژئوپورتال همراه بود و دكتر احمدي و دكتر رفيع پارسا از توانير و مهندس دهستاني از وزارت نيرو به همراه نماينده اي از مديريت منابع آب در اين بخش با اعطاي لوح مورد تقدير قرار گرفتند.
همچنين تفاهم نامه همكاري سه جانبه بين دفتر تحقيقات و فن آوري وزارت نيرو ،شركت توزيع برق تهران بزرگ و صندوق پژوهش و فن آوري برق و انرژي در راستاي حمايت از طرحهاي دانش بنيان حوزه توزيع برق مبادله شد.
اين مراسم با اعطاي لوح تقدير به مديران عامل شركتهاي برتر حوزه فن آوري اطلاعات مكاني صنعت آب و برق همراه بود و مديران عامل شركتهاي توزيع برق تهران بزرگ ،جنوب كرمان ،خراسان شمالي ،استان تهران ،شهرستان اصفهان ،خراسان رضوي به همراه مديران عامل شركتهاي برق منطقه اي يزد ،اصفهان و تهران همچنين مديران عامل شركتهاي آبفاي مشهد ،شيراز ،اصفهان ،مركزي ،گيلان و مازندران و مديران عامل شركتهاي توسعه منابع آب و نيروي ايران ،سازمان آب و برق خوزستان و آب منطقه اي يزد با اعطاي لوح مورد تقدير قرار گرفتند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات