صادرات خدمات فنی و مهندسی آب و برق به‌ آمریکای جنوبی

صادرات خدمات فنی و مهندسی آب و برق به‌ آمریکای جنوبی

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر نیرو از مذاکره با چند کشور آفریقایی و آمریکای جنوبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی آب و برق خبر داد و اعلام کرد: واحدهای افزایش تولید برق نیروگاه سنگ توده تاجیکستان توسط پیمانکاران ایرانی امسال در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اسماعیل محصولی در گفتگو با مهر درباره مهمترین مذاکرات و رایزنی‌های انجام گرفته در وزارت نیرو به منظور صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای مختلف جهان، گفت: در حال حاضر مذاکرات متعددی با کشورهایی از آسیا، منطقه خاورمیانه و آمریکای جنوبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنایع آب و برق انجام گرفته است.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل با اعلام اینکه یکی از بازارهای پیش روی منطقه آمریکای جنوبی است، تصریح کرد:‌ توسعه انرژی های تجدید پذیر و ساخت نیروگاه‌های برق آبی از مهمترین محورهای مذاکرات با کشورهای منطقه آمریکای جنوبی است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در سالهای اخیر پیمانکاران ایرانی حضور فعالی در بازار صنایع آب و برق کشورهای منطقه داشته اند، اظهار داشت: در حال حاضر تمامی مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی نیروگاه برق آبی سنگ توده ۲ با ظرفیت ۲۲۰ مگاوات در تاجیکستان توسط پیمانکارانی ایرانی در حال انجام است.

وی از پیشرفت بیش از ۹۶ درصدی ساخت این نیروگاه برقآبی توسط پیمانکاران ایرانی در تاجیکستان خبر داد و افزود: به زودی واحدهای افزایش تولید برق این نیروگاه به طور رسمی در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

محصولی همچنین از اجرای طرح های مختلف نیروگاهی در عراق، سوریه، عمان و چندین کشور همسایه توسط پیمانکارانی ایرانی خبر داد و یادآور شد: در صنایع انرژی تجدید پذیر همچون ساخت نیروگاه های خورشیدی و زمین گرمایی مذاکراتی با برخی از کشورهای امریکای جنوبی و آفریقایی در حال انجام است.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به برنامه ریزی کلان وزارت نیرو برای افزایش سهم برق تجدید پذیر و به اصطلاح پاک در سبد انرژی کشور، اعلام کرد: در سالجاری چندین واحد افزایش ظرفیت تولید برق تجدید پذیر در مدار بهره برداری قرار می گیرد که در تمامی این واحدها از توان فنی و مهندسی پیمانکاران و سازندگان داخلی استفاده شده است.

    نظرات