روسیه خریدار اتوبوسهای جدید برقی ایران/ کامیونهای دست دوم وارداتی هیچ گونه خدمات پس از فروشی ندارند
رییس هیات مدیره ایرانخودرو دیزل ادامه داد: طبق آمارهای وزارت راه و شهرسازی از سال ۹۷ تا ۱۴۰۱ باید به ۱۰۰ هزار ناوگان جدید نیاز داشتیم اما ۶۶ هزار خودرو تولید انجام شد و به همین دلیل شاهد گزارشهایی هستیم که صیفیجات در شهری مانند شیراز کامیونی برای حمل ندارد و فاسد میشود و همین کمبود خودرو و عدم تولید در طول سالهای گذشته مشکلاتی برای دولت ایجاد کردهاست. تقاضای صادراتی بسیار زیادی دارد و کشورهای منطقه از جمله روسیه متقاضی این محصول است اما چون در داخل کشور به تولید انبوه نرسیده نمیتوان برای صادرات آن برنامهریزی کرد اما مذاکراتی با چند کشور برای صادرات انجام شدهاست. مبنی بر اینکه عدهای منتقد این هستند که ایرانخودرو دیزل درحالی که مخالف واردات کامیون به کشور است اما تاخیر در تحویلها در موعد مقرر قراردادها دارد، گفت: مخالف واردات کامیون و خودروها نیستیم بلکه مخالف واردات خودرو دست دوم بودیم و ...
متن کامل خبر در سایت خبرگزاری کار ایران (ایلنا)
نظرات