اجرای طرح جمع آوری شبانه زباله از سوی شهرداری منطقه۳ تبریز

اجرای طرح جمع آوری شبانه زباله از سوی شهرداری منطقه۳ تبریز

به گزارش شهریار ، اکبر پورخردمند با اعلام این خبر گفت: در راستای افزایش کیفیت خدمات شهری و به منظور کاهش هزینه‌های اضافی و همچنین جلوگیری از مناظر انباشت زباله در آغاز روز و زمان شروع فعالیت شهروندان، با مشارکت سازمان پسماند طرح جمع آوری شبانه زباله به صورت پایلوت در میان مناطق ده گانه شهرداری تبریز از سوی شهرداری منطقه ۳ تبریز به اجرا در می آید.

وی در رابطه با نهادینه شدن فرهنگ خارج کردن زباله از منزل در ساعات مشخصی از شب خاطرنشان کرد: این موضوع در سال‌های گذشته نیز مطرح شده بود ولی نهادینه شدن آن نیاز به آموزش مستمر و بی‌وقفه دارد.

پورخردمند با بیان اینکه همکاری و مشارکت شهروندان در اجرای این طرح سهم بسزایی را خواهد داشت، اظهار کرد: اگر شهروندان عزیز با توجه به زمان مشخص شده جمع آوری زباله برای آن محله، زباله های خود را با استفاده از کیسه زباله در راس ساعت مورد نظر در باکس ها و سطل های زباله قرار دهند اجرای این طرح بسیار موثر خواهد بود.

وی گفت: اجرای این طرح موجب می شود تا زباله ها مدت زمان کمتری در باکس‌های زباله قرار داشته باشند و از هجوم حیوانات و ایجاد آلودگی زیست محیطی جلوگیری می شود.

پورخردمند با اشاره به اینکه تعیین زمان معین برای خارج کردن زباله از منازل در ارتقای بهداشت و ایمنی شهر تاثیرگذار است، افزود: کاهش هزینه‌های حمل‌ و نقل در مدیریت پسماند اهمیت ویژه‌ای دارد و جمع آوری منظم زباله ها، علاوه بر شرایط مطلوب‌تر بهداشتی و عملیاتی، در هزینه‌ها نیز تاثیر زیادی دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات