مدیریت انرژی‌های تجدیدپذیر شهری شرکت فرانسوی "استدی سان"

مدیریت انرژی‌های تجدیدپذیر شهری شرکت فرانسوی "استدی سان"

شهریار تبریز/آذر کریم‌زاده: استیدی سان (Steadysun) یک شرکت فرانسوی است که با استفاده از راهکارهایی که انرژی خورشیدی و بادی را پیش‌بینی می کنند به حل این مشکل می‌پردازد.

به منظور دستیابی به کربن صفر تا سال ۲۰۵۰، مدیریت شبکه انتقال برق با توسعه منابع تولید تجدیدپذیر و کربن‌کم، بر روی افزایش ۲۰ درصد تا ۶۰ درصدی مصرف کلی برق برنامه‌ریزی کرده است. در این راستا، توسعه عظیم انرژی‌های تجدیدپذیر بخصوص خورشیدی و بادی یک اهرم اجتناب‌ناپذیر جهت دستیابی به اهداف اقلیمی خواهد بود.

اکنون دیگر سوال این نیست که جهان با چه اراده‌ای به سمت بهره‌وری انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت می‌کند، بلکه این است که چگونه می‌توان این تحول را به گونه‌ای هدایت کرد که برای همه مفید باشد. اکنون انرژی‌های تجدیدپذیر برای مقابله با تغییرات اقلیمی، آلودگی هوا، خطرات ژئوپلیتیکی، نوسانات قیمت ها یا توسعه اقتصادی قلمروهابه یکی از نیازهای ضروری تبدیل شده اند. کاهش مداوم هزینه‌ها از طریق استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر باعث می‌شود که آنها در بسیاری از نقاط جهان قابل رقابت باشند.

از لحاظ تاریخی، یکی از موانع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در فرانسه، همیشه عدم تمایل صنعتگران و سیاستمداران در مواجهه با متغیر بودن این منابع برقی و مشکل پیش‌بینی تولید از قبل بوده است. در واقع، حساسیت انرژی‌های تجدیدپذیر به شرایط آب و هوایی یک محدودیت عمده در مقابل پایداری سیستم‌های الکتریکی و امنیت تامین است که بر نرخ نفوذ انرژی‌های تجدیدپذیر روی شبکه و سودآوری نیروگاه‌ها تاثیر می‌گذارد.

استارت‌آپ استیدی‌سان که توسط کمیسیون انرژی‌های جایگزین و انرژی اتمی فرانسه(CEA)  و موسسه ملی انرژی خورشیدی فرانسه ایجاد شده است، با کاهش رویدادهای مرتبط با تنوع آب و هوایی، محصولات و خدماتی را که موجب تسهیل یکپارچگی انرژی خورشیدی و بادی در سیستم‌های الکتریکی می شوند را توسعه می‌دهد.

قابلیت پیش بینی تا ۱۵ روز قبل

فعالیت استیدی سان حول سه محور اصلی بیان می‌شود. ذات تجارت تاریخی آن، پیش‌بینی انرژی خورشیدی و بادی و همچنین دو فعالیت مکمل  مشاهده ابرها و اتمسفر از سوی سازمان‌های شخص ثالث و همچنین مشاوره در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر و سیستم‌های الکتریکی است. این استارت‌آپ به وضوح در حال توسعه مدل‌های پیش‌بینی آب‌وهوا است که به متخصصان انرژی اجازه می‌دهد تا هوای بادی، آفتابی و بارندگی پیش‌رو را پیش‌بینی کنند. ابزار شاخص آن، استیدی‌مت، می‌تواند پیش‌بینی‌های منابع و تولید انرژی خورشیدی را تا ۱۵ روز قبل ارائه دهد. برای انجام این کار، چندین مدل پیش‌بینی دیجیتالی آب و هوا را ترکیب می‌کند و با استفاده از داده‌های اندازه‌گیری تولید تاسیسات خورشیدی بر اساس تکنیک‌های هوش مصنوعی، نتایج آنها را بهینه می‌کند. این ابزار را می توان با وضوح بسیار بالا با استفاده از مدل تحقیق و پیش بینی آب و هوا جهت ارائه پیش‌بینی‌ها در مقیاس محلی نیز به کار برد.

این شرکت اکنون بیش از ۱۲۰ مشتری در سراسر جهان دارد و بخصوص مدیران شبکه‌های برقی و همچنین اپراتورهای نیروگاه های خورشیدی، بادی و هیدرولیک را هدف قرار می دهد. این استارت آپ همچنین می تواند با در نظر گرفتن شبکه فعلی، به شرکت های دولتی در تهیه پیش نویس مناقصه عمومی برای نیروگاه های جدید برقی، آب و هوا و اهداف استراتژیک دولت از نظر ترکیب انرژی مشاوره دهد.

_________________________

منبع:

https://leshorizons.net/steadysun-solution-pilotage-energies-renouvelables/

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات