تعیین اعتبار ویژه برای اورهال مجموعه‌های تفریحی اصفهان در بودجه ۱۴۰۲/ سهم ۱۰ درصدی اعتبارات فرهنگی در بودجه سالانه شهرداری

تعیین اعتبار ویژه برای اورهال مجموعه‌های تفریحی اصفهان در بودجه ۱۴۰۲/ سهم ۱۰ درصدی اعتبارات فرهنگی در بودجه سالانه شهرداری

    تعیین اعتبار ویژه برای اورهال مجموعه‌های تفریحی اصفهان در بودجه ۱۴۰۲/ سهم ۱۰ درصدی اعتبارات فرهنگی در بودجه سالانه شهرداری

    سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بودجه ۱۴۰۲ برای اورهال مجموعه‌های تفریحی اعتبار قابل توجهی در نظر گرفتیم و در بودجه سال جاری شهرداری نیز حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار که در ادوار مدیریت شهری برای ایجاد زیرساخت‌های تفریح و نشاط بی‌سابقه است، در نظر گرفته شد که اتفاق خوبی است.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در خصوص رویکرد مدیریت شهری در زمینه تقویت نشاط شهروندان اظهار کرد: گفته بودیم که شعار شورای ششم، «اصفهان من، شهر زندگی» است، زیرا معتقدیم یکی از استعاره‌های کهن این بوده که نصف‌جهان به‌عنوان شهر زندگی بین کلان‌شهرها شناخته می‌شده است؛ مولفه‌های طبیعی، شهرسازی، معماری، اقتصادی و فرهنگی موجود در شهر، نشان می‌دهد که اصفهان ظرفیت خوبی برای فراگیر شدن «شعار اصفهان من شهر زندگی» دارد.

    وی افزود: یکی از مولفه‌های ارتقای کیفیت زندگی شهر، نشاط شهری و تفریح شهروندان است؛ اگر شهری داشته باشیم که برای تفریح شهروندان برنامه داشته باشد، به‌طور قطع آن شهر با روحیه مشارکت‌جویی و تعامل بین بدنه اداره شهر و شهروندان، می‌تواند به افق‌های بالاتری برسد.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: ابتدای فعالیت دوره ششم، چند افق در حوزه نشاط و تفریح شهروندان در نظر گرفته شد که به‌نظر می‌رسد در بیست‌ودو ماهگی فعالیت شورا، به بسیاری از آنها دست پیدا کردیم و در مسیر اجرای آنها هستیم.

    وی گفت: تجربه بسیار خوبی را در هفته نکوداشت اصفهان سال گذشته داشتیم که در زمان ولادت حضرت زهرا (س)، لایحه‌ای در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با عنوان «مهمان مامان» مصوب شد، همچنین طرح «مهمان اصفهان» را نیز امسال در هفته فرهنگی اصفهان تجربه کردیم.

    بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی برای ایجاد زیرساخت‌های تفریحی شهر

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص بودجه حوزه تفریح بیان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها، گام دوم را برداشتیم و علاوه بر بازآمد (اورهال) و به‌روزرسانی زیرساخت‌های تفریحی موجود در شهر در مجموعه‌هایی همچون ناژوان، صفه و شهر رویاها که نزدیک به چهار سال بود از چرخه خدمات خارج شده بود، یا با پایین‌ترین کیفیت در حال خدمت‌رسانی بود، شاهد بودیم که در نخستین نوروز دوره ششم مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱، پس از چند سال وقفه، بسیاری از این زیرساخت‌ها به چرخه خدمت‌رسانی بازگشت.

    وی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۲ نیز برای اورهال مجموعه‌های تفریحی اعتبار قابل توجهی در نظر گرفتیم و در بودجه سال جاری شهرداری نیز حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار که در ادوار مدیریت شهری برای ایجاد زیرساخت‌های تفریح و نشاط بی‌سابقه است، در نظر گرفته شد که اتفاق خوبی است.

    صالحی اظهار کرد: در حوزه فعالیت‌های پارک‌ها و زمین‌های ورزشی‌های روباز نیز تلاش کردیم با توسعه آن‌ها، زمینه استفاده رایگان از اماکن تفریحی و ورزشی را برای شهروندان فراهم کنیم.

    وی افزود: بخش سوم این رویکرد در حوزه رویدادها است که از بازه‌های مناسبتی و زمان‌بندی‌ها استفاده کردیم؛ برنامه‌هایی همچون «چهارباغ‌زی» و رویدادهای نوروزی در باغ غدیر برگزار شد؛ به سمت دائمی‌شدن پاتوق‌های بازی و تفریح، به‌ویژه در حوزه نوجوان به‌صورت رویدادی حرکت کردیم تا در کنار جشنواره تفریح که دنبال اجرای آن در سال جاری هستیم، سه ضلع رویکرد ارائه خدمات ارزان به شهروندان، تقویت و ایجاد زیرساخت‌های جدید و توجه به رویدادها در حوزه تفریح و نشاط دنبال شد که ثمرات خوبی را داشت و حتی تعدادی از این فعالیت‌ها ملی و بین‌المللی شده است.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید فعل خواستن را صرف می‌کردیم، افزود: هرچند زحمت زیادی کشیده شده است اما گام نخست در حوزه تفریح و نشاط این است که باور کنیم که برای داشتن جامعه سالم و شهری روبه‌جلو باید شهروندی شاد و پرنشاط داشته باشیم تا بتواند در مقابل آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، ظرفیت بالایی برای تاب‌آوری داشته باشد.

    صالحی تصریح کرد: معتقدم موضوع نشاط و تفریح در اصفهان، به‌عنوان شهر رویدادها و زیرساخت‌های تفریحی، در حال تبدیل شدن به یک برند ملی و الگوی بسیاری از کلان‌شهرها است که امیدواریم در پایان دوره ششم مدیریت شهری، یک کارنامه موفق در ایجاد زیرساخت، تفریح و نشاط داشته باشیم.

    سهم ۱۰ درصدی اعتبارات فرهنگی در بودجه سالانه شهرداری

    وی در خصوص ودجه ۱۴۰۲ برای حوزه فرهنگی گفت: معتقدم اتفاق خوبی که برای شهر اصفهان افتاده، حضور همکارانی در شورای اسلامی شهر است که علاوه بر تجربه نشستن بر کرسی‌های تصمیم‌گیری و اجرایی مدیریت شهر، چهره‌های فرهنگی هستند.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: از حدود چهار درصد بودجه عملیاتی شده حوزه فرهنگی در سال ۱۴۰۰، به سهم ۱۰ درصدی اعتبارات فرهنگی در بودجه سالانه شهرداری رسیدیم و حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌ها و رویدادها در نظر گرفته شد، همچنین بودجه ۷۰ میلیارد تومانی رویدادهای فرهنگی در سال گذشته به حدود ۲۴۰ میلیارد تومان در سال‌جاری افزایش پیدا کرده است و در مجموع این رشد حدود ۳.۵ برابری، اتفاق خوبی برای شهروندان خواهد بود.

    وی اضافه کرد: اصفهان بیشتر از حوزه‌های سخت به حوزه‌های نرم همچون فرهنگی، تاریخی و هویتی معروف است، لذا از سال‌های گذشته، فعالیت شهرداری‌ها در زمینه عمرانی خدماتی بوده است و تغییر این رویکرد و نوع نگاه تا حدودی زمان‌بر است.

    صالحی بیان کرد: یکی از موفقیت‌های دوره ششم، سرعت تغییر رویکرد در نوع نگاه به مسائل فرهنگی مدیریت شهری است که موجب رشد بیش از پنج برابری مشارکت با مراکز فرهنگی مردمی و شهروندسپاری، رشد بیش از سه برابری اعتبار رویدادهای فرهنگی و رشد حدود ۱۰ برابری میزان مشارکت مجموعه‌های فرهنگی در فراخوان‌ها شده است که نشان می‌دهد در مسیر درستی قرار داریم و شورا از رفتارهای آرام و تغییرات جزئی پرهیز داشته و سعی کرده است از فرصت‌ها به‌نحو احسن استفاده کند.

    وی در پایان اظهار کرد: رسیدن از بودجه ۵۰۰ میلیارد تومانی به بودجه دو هزار میلیارد تومانی طی دو سال، عددی روشن و بیان‌گر آن است که شورای ششم به‌دنبال تحول در حوزه زیرساخت و نرم‌افزار فرهنگی است و امیدواریم با هدف‌گیری درست و رشد منطقی و عاقلانه این اعتبارات، به نقطه خوبی در پایان این دوره برسیم.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات