برگزاری نشست بررسی جایگاه مسائل مدیریت شهری در لایحه برنامه هفتم توسعه

برگزاری نشست بررسی جایگاه مسائل مدیریت شهری در لایحه برنامه هفتم توسعه

به گزارش شهریار ، روح‌الله رشیدی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلانشهر تبریز در این نشست اظهار کرد: بخش مدیریت شهری در برنامه هفتم توسعه برای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلانشهر تبریز دارای اهمیت زیادی است.

عضو شورای اسلامی شهر کلانشهر تبریز افزود: می‌توانیم بخشی از چالش‌های پیش‌روی مدیریت شهری را در برنامه پنج ساله شهرداری تبریز لحاظ کنیم.

وی اضافه کرد: این چالش ها را از طریق شورای اسلامی شهر به نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی ارجاع می‌دهیم تا در روند بررسی برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

همچنین داود بهبودی، استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تبریز نیز در این نشست اظهار کرد: مشارکت عمومی یکی از اصول تدوین مطلوب برنامه‌های علمی در سطح بخش یا منطقه است.

وی افزود: مشارکت ذینفعان امور در تعیین اهداف و تهیه برنامه و سیاست‌گذاری ها و راهبردها، می‌تواند موجب پیوند جامعه با آن سیاست‌ها باشد.

بهبودی با اشاره به کم‌رنگ بودن مشارکت در تدوین سیاست‌ها و راهبردها خاطرنشان کرد: بیش از هفتاد درصد جمعیت کشور، شهرنشین هستند و در این راستا بخش مدیریت شهری در تدوین لایحه هفتم توسعه کشور حائز اهمیت است.

این نشست با سخنرانی علی خلیلی، حقوقدان و مهمان دیگر برنامه و همچنین پرسش و پاسخ حاضران به پایان رسید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات