بازديد استاندار قم از مراحل نهايي احداث پست مهم 400 ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي برق منطقه اي تهران، در جريان اين بازديد قراگوزلو مديرعامل برق منطقه اي تهران گزارشي از آخرين وضعيت اجراي پست 400 كيلوولت قم2 ارائه كرد و گفت: بهره برداري از اين پست نقش بسيار مهم و موثري را در پايداري تامين برق در همه بخشهاي صنعتي و خانگي استان خواهد داشت.
وي با اشاره به نقش حياتي اين پست انتقال در شبكه برق منطقه مركزي كشور و تاكيد بر بكارگيري تمامي ظرفيتها براي راه اندازي پست 400 كيلوولت قم2 گفت: اين پست در تامين برق مورد نياز صنايع، بخش كشاورزي، خانگي و... اين استان نقش مهمي را ايفا خواهد كرد.
مديرعامل برق منطقه اي تهران در عين حال ابراز اميدواري كرد با همت و تلاش مضاعف، اين پست مهم طي روزهاي آتي در مدار قرار گرفته تا شاهد ثبات و پايداري در تامين برق قم به عنوان گلوگاه حياتي انتقال برق در منطقه مركزي كشور باشيم
وي افزود: با توجه به اينكه به رغم عبور خطوط انتقال 400 كيلوولت از استان قم، تا كنون اين استان داراي پست انتقال به ظرفيت 400 كيلوولت نبوده است، درمدار آمدن اين پست نقش بسيار حياتي و اثرگذاري در پايداري شبكه برق قم و اطمينان از استمرار تامين برق در استان قم خواهد داشت و تلاش مضاعف براي راه اندازي و در مدار آمدن سريع اين پست، زودتر از زمانبندي پيش بيني شده، قطعا در تأمين رفاه و آسايش مردم به خصوص در دوره اوج بار امسال، ضروري و موثر خواهد بود.
قراگوزلو ادامه داد: امسال ما با يك افزايش دما بيش از وارد شدن به تقويم فصل تابستان مواجه شده ايم كه اوج مصرف را در پي داشته است و كاركنان صنعت برق تمام تلاش خود را براي يك نظم پايدار به منظور استفاده همه مشتركان به كار بسته اند.
وي با اشاره به مسئله صرفه جويي ادارات گفت: براساس مصوبه اي كه در هيات وزيران به تصويب رسيده، براي ادارات اين طور تكليف شد تا در تابستان طي ساعات اداري، 30درصد و پس از خاتمه كار، 60 درصد مصرف خود را نسبت به پارسال كاهش دهند.
قراگوزلو با بيان آخرين تغييرات برنامه مديريت بار ادارات دولتي گفت: بر اساس اين برنامه تنظيم وسايل سرمايشي در ادارات بايد زير 24 درجه و بالاتر تنظيم شود و مصرف برق در ساعات اداري 30 درصد نسبت به سال پايه 1400 و در ساعات غيراداري 60 درصد كمتر از سال پايه 1400 كاهش يابد.
وي در پايان گفت:  بر اساس برنامه ادارات در مناطق عادي ادارات بايد يك ساعت پيش از خاتمه كار و در مناطق گرمسير زمان پايان ساعت اداري نسبت به توقف فعاليت وسايل سرمايشي اقدام كنند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات