روز محیطبان در‌تقویم‌ ثبت می شود

روز محیطبان در‌تقویم‌ ثبت می شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد ؛

جلسه نمایندگان سازمان حفاطت محیط زیست با دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برای ثبت روز محیطبان در تقویم رسمی کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، این جلسه با ریاست دکتر امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و با حضور دکتر نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، سرهنگ محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست ، دکتر موسوی مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان محیط زیست ، حسام مهرپور مشاور فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست و شهبازی دبیر قرارگاه نشاط اجتماعی شورای فرهنگ عمومی در شورای فرهنگ عمومی کشور برای ثبت روز محیطبان در تقویم رسمی کشور برگزار شد .

مجید امامی گفت: سیاست شورای فرهنگ عمومی کشور گسترش فرهنگ و ارتقای جایگاه محیط زیست است ، برای مثال در روز استان ها برنامه های محیط زیستی هم ضمیمه شده است که آیین هر استان در حفاظت از محیط زیست در غالب قوم ، فرهنگ و رسوم آن ها به نمایش گذاشته می شود .

وی افزود: محیطبانی یک شغل شریف است و محیطبانان افراد شریفی هستند که نامشان در تقویم خالی است، ما از زحمات این قشر مطلع هستیم و در تلاشیم تا روز محیطبان را در تقویم ثبت کنیم .

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: تاکنون تلاش های زیادی برای ثبت روز محیطبان در تقویم شده است ، اما به دلیل همزمان شدن با ولادت امام رضا (ع) ، ملاحضاتی وجود دارد ، که با ثبت در تقویم اصناف، حرفه ها و مشاغل کشور، پس از سال ها این امر شدنی است .

یگان حفاظت سازمان محیط زیست بالاترین تعداد شهدا را میان سایر یگان ها دارد.

سرهنگ جمشید محبت خانی گفت: 11 دستگاه دولتی در کشور یگان حفاظت دارند که یگان حفاظت سازمان محیط زیست با 150 شهید ، بالاترین تعداد شهید را میان سایر یگان ها دارد .

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: محیطبانان با جان از مناطق چهارگانه حفاظت می کنند و تمام جامعه حریف آنها مسلح هستند، اکنون 370 محیطبان با ساچمه در بدن در حال خدمت در مناطق هستند که من خودم را فرمانده نمیدانم بلکه سرباز محیطبانی میدانم.

وی افزود: 30 سال است که روزمحیط بان در روز میلاد امام رضا در مشهد برگزار شده ، در سال گذشته سایت مقام معظم رهبری تصویری از محیطبان قرار داده شد ، و‌ این حق آنهاست تا یک روز به نام خود داشته باشند .

روز محیطبان یا سربازان گمنام امام رضا (ع) در کنار روز میلاد امام هشتم در تقویم رسمی کشور ثبت شود

حسام مهرپور گفت: محیطبانی شغل نیست بلکه جهاد در راه خدا و حفظ محیط زیست است، بسیاری از محیطبانان ما با وجود مشکلات معیشت ، حقوق کم ، شیفت کاری سنگین، مشکلات قوانین حمل و استفاده از سلاح، کمبود امکانات و .. با دست خالی از محیط زیست پاسداری می کنند .

وی افزود: جامعه محیطبانی کشور 150 شهید و 300 جانباز را تقدیم حفاظت از محیط زیست کرده است، که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ، ولی آنطور که باید و شاید به آن پرداخته نمیشود، ما تمام تلاش خود را در رسانه ملی و خبرگزاری ها انجام خواهیم داد تا زحمات این عزیزان بازتاب گسترده تری داشته باشد .

مشاور فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با تأسیس اتحادیه جهانی رنجرها، روز 31 جولای در تقویم جهانی به نام رنجر ها یا محیطبانان ثبت شده است، در کشور ما محیطبانان را سرباز گمنام امام رضا (ع) و ادامه دهنده راه ضامن آهو می نامند، این مطالبه سازمان محیط زیست و محیطبانان است تا روز سربازان گمنام امام رضا (ع) در کنار روز میلاد امام هشتم در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات