اجرا و راه‌اندازی ۱۲ سد در کرمانشاه

اجرا و راه‌اندازی ۱۲ سد در کرمانشاه

http://www.bananews.irاستاندار کرمانشاه گفت: در دولت‌های نهم و دهم، تعداد ۱۲ سد در استان یا به بهره‌برداری رسیده یا در حال اجرا است که تا پایان این دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس سید دادوش هاشمی تصریح کرد: دولت نهم و دهم در چند سال گذشته همواره به دنبال ایجاد و فراهم ساختن بسترهای لازم برای توسعه همه جانبه کشور بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بهره‌برداری از سامانه گرمسیری برای آبی کردن اراضی دیم استان در سال ۹۲ عملیاتی خواهد شد، ادامه داد: با بهره‌برداری از سامانه یاد شده ۶۰ هزار هکتار از اراضی منطقه گرمسیری آبی خواهند شد و اراضی آبی استان به ۳۰۰ هزار هکتار خواهد رسید. وی همچنین توسعه باغات و کشاورزی منطقه را یکی دیگر از عواملی عنوان کرد که در توسعه کشاورزی و اقتصادی منطقه تاثیرگذار است.

وی همچنین بهره‌برداری از سد گاوشان و انتقال آب آن به شهر کرمانشاه را یکی دیگر از خدمات ارائه شده عنوان کرد که به زودی این کار انجام خواهد شد. مهندس هاشمی در پایان تعداد طرح‌های آبرسانی سطح استان را گام بزرگی به منظور توزیع عادلانه منابع آبی عنوان کرد و گفت: تمامی سعی و تلاش بر آن است که از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان برای تحول در تمامی زمینه‌ها استفاده شود.

    نظرات