دیدگاه سیاسی خدمت‌رسانی صادقانه به مردم را کم می‌کند

دیدگاه سیاسی خدمت‌رسانی صادقانه به مردم را کم می‌کند

    دیدگاه سیاسی خدمت‌رسانی صادقانه به مردم را کم می‌کند

    عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با واگذاری تمام امور به شوراها و مدیریت شهری در شهرها و روستاها شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و مردم نسبت به آن روستا و شهر تعلق خاطر پیدا می‌کنند، همچنین امکان تصمیم‌گیری به‌صورت بومی‌سازی برای آن شهر و روستا فراهم و نیازها و مشکلات به‌خوبی احصا می‌شود که لازمه این اتفاق تغییر دیدگاه دولت به‌ویژه نمایندگان مجلس نسبت به شوراها است.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان،  محمدرضا فلاح اشاره به اهمیت شوراها در قرآن کریم و احادیث می‌گوید: خداوند در قرآن کریم در دو آیه، «وَ شاوِرْهُمْ فِی الْاَمْر» ِ و «وَاَمْرُهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ» اهمیت مشورت را بیان فرموده است، همچنین در بسیاری از احادیث اهل بیت (ع) توصیه به پیشبرد کارها با مشورت شده است که اگر کارها از حالت استبداد و خودرای بودن خارج شود، شاهد کمترین خطاها هستیم، لذا با مشارکت مردم کارها مطلوب‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

    وی با اشاره به صحبت‌های حضرت امام خمینی (ره) و تاکید ایشان بر واگذاری کارها به مردم می‌افزاید: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سال ۵۸ حضرت امام (ره) در سخنرانی‌های خودشان تاکید بسیاری بر واگذاری کارها به مردم داشتند و معتقد بودند مردم باید در اداره روستاها، شهرها و حتی کشور مشارکت داشته باشند و خودشان کشور را اداره کنند.

    عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در فصل هفتم و اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی کشور ایران که یکی از قوانین اساسی خوب کشورها است، به شوراهای شهر و روستا ابلاغ شده است که اداره شهر و روستا را به مردم واگذار کنند، ادامه می‌دهد: این موضوع اهمیت شوراها و توجه مسئولان به‌ویژه دید بلند حضرت امام (ره) را نسبت به اداره شهر و روستاها توسط مردم نشان می‌دهد.

    وی با اشاره به توجه ویژه کشور در زمینه شوراها تصریح می‌کند: بعضی صنوف به این قضیه ورود پیدا کردند و رویکرد شورایی، شوراهای دانش آموزی، کارگری، اداری و بسیاری از اصناف به این دلیل است که کارها در همان اصناف در استان‌ها با مشورت پیش برود زیرا در این صورت، کمترین خطا و بیشترین بهره‌وری وجود دارد.

    عضو شورای اسلامی شهر اصفهان می‌افزاید: اساس کار شوراها، واگذاری کل امور شهر و روستاها به مردم بود اما هنوز شاهد چنین اقدامی نیستیم.

    فلاح با اشاره به همزمانی انتخابات شورای اسلامی شهر و ریاست جمهوری و آمیختن دیدگاه سیاسی به شورای اسلامی شهر می‌گوید: وظیفه شوراهای اسلامی شهر، امر خدماتی است و باید به مردم خدمت‌رسانی کنند اما با طلاقی این دو انتخابات شوراها که ظرفیت عظیم مردمی است، زیر لوای ریاست جمهوری گم شده است، به همین دلیل در انتخابات شوراها، افرادی در صحن شورا حضور پیدا می‌کنند که دیدگاه سیاسی دارند.

    وی ادامه می‌دهد: اگر شهرها و مدیریت شهری دیدگاه سیاسی پیدا کرد، به تبع آن شهردار به‌عنوان یک سکان‌دار اجرایی شهر و مدیران اجرایی با یک دیدگاه سیاسی انتخاب می‌شود، لذا خدمت‌رسانی صادقانه به مردم کم می‌شود؛ اگر شوراها بخواهند به حیات خود ادامه دهند باید انتخابات شوراها را از انتخابات ریاست جمهوری جدا کنند، جنس انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس یکی است و باید این دو انتخابات همزمان برگزار شود.

    عضو شورای اسلامی شهر اصفهان معتقد است: در صورتی که اصلاحات انجام شود، افرادی که خادم و خدمت‌گذار مردم هستند و دیدگاه خدمت‌رسانی دارند در جایگاه اصلی قرار می‌گیرند، البته انتخابات شوراهای محلی یا مشاوران محلی باید در شهرها به‌ویژه کلان‌شهرها اتفاق بیفتد تا مردم بتوانند به راحتی به نمایندگان خود دسترسی پیدا کنند.

    وی ادامه می‌دهد: با واگذاری تمام امور به شوراها و مدیریت شهری در شهرها و روستاها شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و مردم نسبت به آن روستا و شهر تعلق خاطر پیدا می‌کنند، همچنین امکان تصمیم‌گیری به‌صورت بومی‌سازی برای آن شهر و روستا فراهم و نیازها و مشکلات به‌خوبی احصا می‌شود که لازمه این اتفاق تغییر دیدگاه دولت به‌ویژه نمایندگان مجلس نسبت به شوراها است.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات