شهردار تبریز: حذف شهرداری‌ها از قانون برنامه هفتم توسعه مغایر با «حکمرانی خوب» است

شهردار تبریز: حذف شهرداری‌ها از قانون برنامه هفتم توسعه مغایر با «حکمرانی خوب» است

به گزارش شهریار ، یعقوب هوشیار صبح امروز در جلسه هم اندیشی مشترک با نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: علی رغم قول اولیه دولت مبنی بر دخیل کردن شهرداری‌ها در این قانون، هنوز راه به جایی نبرده‌ایم. شهرداری‌ها در این قانون محدود شده‌اند و برای مثال افزایش بیش از ۴ درصدی سهم مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها تعلق نمی‌گیرد.

هوشیار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری طی مهرماه امسال، گفت: سعی داریم این همایش را تنها محدود به تبریز نکرده و امیدواریم یکی از سران قوا برای سخنرانی حضور داشته باشند.

وی با انتقاد از افزایش تعرفه بیمه تامین اجتماعی در صدور پروانه‌های ساختمانی، تصریح کرد: در صورت تداوم این موضوع پروانه های صادر شده شهرداری فسخ و مالکان انصراف می‌دهند به طوری که طبق ارزیابی های صورت گرفته ۷۰ درصد پروانه‌های صادرشده در کلانشهرها تمایل به انصراف دارند.

شهردار تبریز افزود: در حالی که شهرداری در بافت فرسوده به صورت رایگان نسبت به صدور پروانه ساختمانی اقدام می کند، سازمان تامین اجتماعی مبلغی هنگفت و سازمان نظام مهندسی نیز برای هر متر مربع ۵۰۰ هزار تومان عوارض دریافت می کنند. این قوانین، روند تولید مسکن و متعاقب آن اشتغال را کاهش می‌دهد.

هوشیار همچنین خواستار انجام تعهدات دولت در حوزه حمل و نقل عمومی شهرها شد و گفت: از تعداد ۱۲۰ دستگاه اتوبوس که مقرر شده بود دولت در سال ۱۴۰۱ به شهرداری تبریز تحویل دهد، تنها ۲۳ دستگاه محقق شده است. همچنین در حوزه نوسازی تاکسی های فرسوده امسال برای نوسازی دو هزار دستگاه تاکسی برنامه ریزی کرده ایم.

وی با تاکید بر لزوم توقف مازوت سازی در نیروگاه تبریز جهت حفظ هوای پاک در تبریز، تصریح کرد: در خصوص آلایندگی موفق به دریافت ۷۰ میلیارد تومان شده ایم و همچنین شرکت‌ پالایشگاه نیز تاکنون اقدام به پرداخت بدهی خود به شهرداری تبریز نکرده است.

به گفته شهردار تبریز، این در حالی است که در سفر رئیس جمهور به استان خوزستان شاهد تصویب ۵۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی برای این استان بودیم.

شهردار تبریز همچنین خواستار توجه به کمربند دوم این شهر در سفر ریاست جمهوری شد و افزود: ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای رینگ دوم تبریز اعتبار تخصیص یافته است که باید عملیاتی شود.   کاهش ۲۸ درصدی تصادفات درون‌شهری تبریز در سال گذشته ناشی از توجه به نقاط حادثه خیز در سطح شهر بوده و عمده تصادف‌های شهری در اتوبان کسایی رخ می‌دهد.

وی در ادامه از عدم پرداخت سهم دولت در پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب انتقاد کرد و گفت: نیازمند تخصیص یک هزار میلیارد تومان منابع دولتی برای بازگشایی معابر در مناطق حاشیه نشین تبریز هستیم.

شهردار تبریز از آمادگی مجموعه مدیریت شهری برای احداث شهرک امن خبر داد و گفت: اگر دولت در این سفر کمک کند، ما حاضر به ارائه ۵۰ درصد بودجه برای احداث این شهرک هستیم که ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز اولیه آن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مجموعه یادگار امام(ره) تبریز با ۲۰۰ هکتار مساحت رها شده است و بودجه‌ای به آن اختصاص نمی‌یابد. پیشنهاد دادیم این مجموعه تحویل شهرداری داده شود تا در دو سال آتی این نقطه تبدیل به قطب ورزش شمال‌غرب شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات