تبریک هفته محیط زیست به کارکنان اداره حفاظت محیط زیست در شهرستان مبارکه

تبریک هفته محیط زیست به کارکنان اداره حفاظت محیط زیست در شهرستان مبارکه

در دیدار و گفت و گوی امام جمعه و رئیس پلیس راهور شهرستان مبارکه با کارکنان اداره حفاظت محیط زیست مبارکه؛ ضمن تبریک هفته محیط زیست، لزوم احترام به مقوله محیط زیست در بین آحاد مردم مطرح شد.

به گزارش «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبارکه، همزمان با هفته محیط زیست؛ حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه شهر مبارکه و برخی از مسئولین شهرستانی از جمله رئیس پلیس راهور مبارکه از اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان دیدار و هفته محیط زیست را به کارکنان آن اداره تبریک گفتند.

طی این دیدار مهدی انصاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست مبارکه ضمن گرامیداشت هفته محیط زیست، به بیان تأثیر دخل و تصرف های انسان در طبیعت و محیط زیست پرداخته و افزود: روز پنجم ژوئن از طرف سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی محیط زیست نامگذاری شده است که به علت مقارن بودن با ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد، از 16 لغایت 22 خرداد به هفته محیط زیست در تقویم کشور اختصاص یافته است .

وی به اصل پنجاهم قانون اساسی هم اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون، حفاظت از محیط زیست به عنوان اصل بی بدیل و وظیفه عمومی است و همگان موظف به رعایت اصول محیط زیست در تمام ابعاد اجتماعی و اقتصادی خواهند بود .

امام جمعه مبارکه نیز ضمن تبریک هفته محیط زیست، با بیان این اصل که در جهان مادی هر دو ماهیت پاکی و پلیدی وجود دارد، به این نکته اشاره کرد که ذات محیط ‌زیست از نوع پاک و منزه بوده و نباید با دخالت های نابجا، پاکی وجودی محیط‌ زیست را خدشه دار کرد .

همچنین وی افزود: در هر زمانه ای مسائل مهمی وجود داشته که دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده است، مهم ترین مسئله این زمانه نیز محیط زیست بوده و باید این دوران را با نام زمانه محیط زیست قلمداد کرد .

در پایان به امامت حجت الاسلام موسوی نماز جماعت در نمازخانه اداره حفاظت محیط زیست مبارکه برپا شد و کارکنان آن از این فیض الهی بهره مند شدند .

هفته محیط زیست از 16 تا 22 خرداد با شعار«نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی» نامگذاری شده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات