بهبود ۳۶ درصدی کیفیت هوای تبریز نسبت به سه ماهه اول سال گذشته

بهبود ۳۶ درصدی کیفیت هوای تبریز نسبت به سه ماهه اول سال گذشته

به گزارش شهریار ، ایرج حشمتی در سومین روز هفته محیط زیست در آئین رونمایی از هزار دستگاه تاکسی جدید اظهار کرد: بر اساس مطالعات سیاهه انتشار کلانشهر تبریز در سال ۱۳۹۶ شاخص آلودگی هوا در کل منابع متحرک و ثابت برای شاخص PM۲/۵ یا ذرات کمتر از ۱۰ میکرون به ترتیب ۵۶ درصد و ثابت ۴۴ درصد و همچنین مجموع شاخص گازهای آلاینده ۸/۶۴ و ۲/۳۵ می‌باشد.

وی افزود: از کل منابع متحرک استان ۱۲هزار تاکسی موجود است که از این تعداد حدود پنج هزار دستگاه آن فرسوده می‌باشد که امروز شاهد جایگزینی هزار تاکسی در ناوگان حمل و نقل استان هستیم، از ۱۰۰هزار موتور سیکلت موجود در استان ۵۰ درصد آن فرسوده می‌باشد.

حشمتی به فهرست صنایع آلاینده آذربایجان شرقی که شامل ۷۹ واحد است به تعداد پایش‌های انجام شده در مرکز پایش محیط زیست اشاره کرد و گفت: در اجرایی شدن طرح کهاب ماده از ۱۸۱ جایگاه، در حال حاضر هفت جایگاه طرح کهاب در استان اجرایی شده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین اظهار کرد: مخازن بنزین ذخیره شده ۱۰۰ درصد و نفت کش‌های در حال تردد ۵۰ درصد انجام شده است که تولید بنزین یورو چهار پالایشگاه حدود ۳/۶ میلیون لیتر در روز و مصرف روزانه چهار میلیون لیتر ثبت شده، همچنین تولید گازوئیل یورو چهار حدود دو میلیون لیتر و مصرف روزانه آن ۳/۵ میلیون لیتر گزارش شده‌است.

شایان به ذکر است که قانون هوای پاک در ۱۳۹۶ در ۳۴ ماده و ۱۱۳ آیین نامه اجرایی و دستور العمل‌هایی مصوب شده که سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس ماده ۲ این قانون، ناظر اجرای تکالیف دستگاههای مرتبط با این قانون است.

همچنین بر اساس این قانون ۱۷۴ تکلیف دستگاه احساء شده و ۲۳ دستگاه اجرایی در این قانون مسئولیت دارند۱۱ دستگاه اجرایی اصلی، عمده ترین و موثرترین تکالیف را به‌عهده دارند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات