پیام استاندار اصفهان به مناسبت هفته محیط زیست 1402

پیام استاندار اصفهان به مناسبت هفته محیط زیست 1402

استاندار اصفهان طی پیامی، هفته محیط زیست 1402 را به فعالان اجرایی؛ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در عرصه های زیست محیطی استان، تبریک گفت.

به گزارش «پارما» ، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان طی صدور پیامی، هفته محیط زیست 1402 با شعار «نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی» را به فعالان اجرایی؛ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در عرصه های زیست محیطی استان، تبریک گفت.


در متن این پیام، چنین آمده است:


بسم الله الرحمن الرحیم


توسعه پایدار مبتنی بر اصول علمی، بر سه اصل تفکیک ناپذیری اقتصاد و محیط زیست؛ عدالت اجتماعی در بین نسل حاضر و عدالت بین نسلی در بهره برداری از منابع حیاتی زمین؛ پایه گذاری شده است .

خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که علاوه بر پایبندی به ضوابط و الزامات متعدد زیست محیطی؛ برای تقویت روح پایداری در سیاستگذاری های توسعه کشور تلاش نموده است. با مروری بر مهم ترین تحولات محیط زیست ایران طی دهه های گذشته در می‌یابیم که اگرچه ما نیز همچون بسیاری از کشورهای در حال توسعه تا حکمروایی زیست‌محیطی فاصله بسیاری داریم ولی به دلیل وجود بنیان های ایدئولوژیک مبتنی بر قرآن و اسلام در نظام جمهوری اسلامی که تبلور آن را در اصل مترقی پنجاهم قانون اساسی به روشنی می‌بینیم؛ جایگاه قانونی حفاظت محیط زیست در کانون هرگونه توسعه قرارگرفته است و البته میزان تعهد هر یک از دولت‌ها نسبت به اجرای قوانین محیط زیستی؛ موجبات افت و خیزهای متفاوتی را در کیفیت محیط زیست کشور و استان، فراهم ساخته است .

بدیهی است، ابلاغ سیاست‌های زیست محیطی کشور از سوی مقام معظم رهبری(مدظله)، نقطه عطفی برای محیط زیست کشور به شمار می آید که قوای سه گانه و حاکمیت نظام را مکلف به لحاظ مجموعه قوانین و ضوابط زیست محیطی در برنامه های توسعه نموده است. لازمه عملیاتی ساختن این سیاست ها در استان اصفهان نیز، برنامه ریزی های متناسب اداره کل حفاظت محیط زیست استان، همکاری مراکز توانمند دانشگاهی و مطالبه گری سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی و اصحاب رسانه همراه با جلب مشارکت بین بخشی مؤثر بویژه با فعالان عرصه تولید در این زمینه است که می تواند موجبات رشد شاخص‌های سلامت محیط زیست و توسعه پایدار مبتنی بر آمایش سرزمین در استان را فراهم سازد .

اینجانب ضمن تبریک هفته محیط زیست خدمت تمامی فعالان اجرایی؛ فرهنگی اجتماعی و اقتصادی در عرصه های زیست محیطی استان، تعهد به دستاوردها، برنامه ها و رویکردهای مترقی زیست محیطی کشور و توجه ویژه به شعار محوری هفته محیط زیست سال جاری با عنوان «نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی» را مورد تأکید قرار داده و تمامی مسئولان، دست اندرکاران و مردم شریف و قانونمدار استان را به تلاش و توجه بیش از پیش به منظور تحقق این اصول اساسی دعوت می نمایم .

سیدرضا مرتضوی
استاندار اصفهان "

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات