تلاش در جهت افزايش بهره وري، راهكاري پايدار براي ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي برق منطقه اي يزد، ابوالفضل اسدي در گفت وگو با خبرنگاران، با بيان اينكه پيك نياز مصرف استان يزد در سال گذشته به 2052 مگاوات رسيد، پيش بيني كرد اين ميزان در سال جاري به 2300 مگاوات برسد.
وي افزود: براي تأمين اين ميزان برق مصرفي، خطوط و پستها و تأسيسات مختلفي وارد مدار بهره برداري شد و ظرفيت پستهاي انتقال و فوق توزيع استان به 13500 مگاولت آمپر، طول مدار خطوط استان به بيش از 4100 كيلومتر و ظرفيت نيروگاههاي خورشيدي استان به 94 مگاوات رسيده است.
وي همچنين افزايش مصرف برق استان نسبت به اوج مصرف سال گذشته را يادآور شد و گفت: در تلاشيم تا با مشاركت صنايع استان، برق مطمئن و پايداري را براي بخشهاي خانگي، تجاري و كشاورزي تأمين كنيم.
وي با اشاره به برنامه ريزي وزارت صنعت، معدن تجارت و وزارت نيرو در خصوص تأمين برق پايدار تابستان 1402، تصريح كرد: در اين راستا هيچ گونه محدوديتي متوجه صنايع كوچك نمي شود، واحدهاي صنعتي مستقر در شهركهاي صنعتي نيز از 20 خرداد تا 17 شهريور، تنها يك روز در هفته از ساعت 11 تا 23 در مديريت مصرف مشاركت مي كنند و صنايع بزرگ نيز با جابه جايي بخشي از بار مصرفي به ساعات غير از اوج بار، به صنعت برق استان و كشور ياري مي دهند.
وي همچنين خاطرنشان كرد: به مدار آمدن طرحهاي پيك بار ازجمله پست 400 كيلوولت مهرگان و نيروگاه خورشيدي 10 مگاواتي ساغند، هماهنگي با صنايع براي جابه جايي و برنامه ريزي تعطيلات و تعميرات به ايام گرم سال، تأمين سوخت مولدهاي اضطراري صنايع، برگزاري جلسات كارگروه كاهش پيك بار استان و پيگيري صنايع استان براي تأمين بخشي از انرژي خود از طريق انرژيهاي تجديد پذير، بخشي از اقدامات صنعت برق استان يزد براي پيك بار تابستان 1402 است.
وي با اشاره به تفاهم نامه وزارت نيرو و صمت و همچنين ماده 4 قانون مانع زدايي از توسعه صنعت برق گفت: صنايع مكلف اند با هماهنگي اين دو وزارت، نيروگاههاي حرارتي و تجديد پذير احداث كنند كه به اين منظور در استان يزد نيز شركتهاي چادرملو، فولاد آلياژي و سنگ آهن مركزي ايران، احداث نيروگاه حرارتي را در دستور كار خود قرار داده اند.
دكتر اسدي با تأكيد بر ماده 16 قانون جهش توليد دانش بنيان، يادآور شد: در تلاش هستيم كه تمامي صنايع بالاي يك مگاوات استان، احداث نيروگاههاي خورشيدي را اجرا كرده و علاوه بر اينكه مشمول تعديل بها نمي شوند، موجب توسعه بيش ازپيش نيروگاههاي خورشيدي شوند. در اين زمينه شركتهاي چادرملو، فولاد آلياژي ايران و سنگ آهن مركزي ايران با پيشتازي در اين زمينه، تا قبل از پيك بار 1403 نيروگاههاي خود را به بهره برداري مي رسانند.
وي هماهنگي و همكاري با شركت توانير، شركت مديريت شبكه و سازمان صمت به منظور مديريت بار در پيك بار را يكي ديگر از اقدامات اين شركت عنوان كرد و با اشاره به بخشنامه هائت وزيران افزود: با توجه به اجباري بودن تهيه برچسب انرژي ساختمانهاي جديدالاحداث از سال 1402، دريافت پايان كار ساختمانهاي در حال ساخت، منوط به رعايت مبحث 19 مقررات ملي ساختمان است و در اين صورت، مشمول تعديل بها نمي شوند.
مديرعامل برق منطقه اي يزد همچنين با تأكيد بر اينكه در سال گذشته هيچ مورد قطعي برق صنايع بزرگ در استان رقم نخورد، افزود: براي صنايع همكار در مديريت بار، پاداش در نظر گرفته شده است.
وي در ادامه با تأكيد به اهميت همكاري رسانه ها درگذر موفق از پيك بار تابستان 1402، خاطرنشان كرد: براي تأمين نياز رو به افزايش انرژي برق متقاضيان، ضمن لزوم توسعه مناسب ظرفيت نيروگاهي، اقدام براي افزايش بهره وري راهكاري پايدار خواهد بود.
وي همچنين علاوه بر تشريح جزييات طرح پاداش صرفه جويي در بخش خانگي افزود: در سال جاري علاوه بر مشتركان زيرالگوي مصرف، براي مشتركين بالاي الگوي مصرف كه در مصرف برق خود صرفه جويي كنند نيز پاداش در نظر گرفته شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات