قطع برق 7 دستگاه اجرايي پرمصرف در استان سيستان و ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي توزيع نيروي برق استان سيستان و بلوچستان، محمدابراهيم خمر با اشاره به اهميت صرفه جويي مصرف برق به ويژه در بخش ادارات، گفت: با توجه به اخطارهاي متوالي نسبت به رعايت دستورالعمل نحوه صرفه جويي در مصرف انرژي برق، اين مراكز نسبت به اين موضوع بي توجه بوده و برق آنها قطع شد.
وي ادامه داد: طي اجراي طرح پايش مصرف برق ادارات سيستان و بلوچستان حدود 84 اخطار براي دستگاههايي كه صرفه جويي در مصرف برق نكرده و نسبت به كاهش 30 درصدي درمقايسه با زمان مشابه در سال گذشته در ساعات اداري و كاهش مصرف به ميزان 60 درصد بعد از وقت اداري اقدام نكرده اند صادر شد.
سرپرست معاونت دفتر فروش و خدمات مشتركين توزيع نيروي برق سيستان و بلوچستان همچنين اظهار داشت: طبق مصوبه هيات دولت، ادارات دولتي و دستگاههاي اجرايي وابسته به دولت و دستگاههاي غير وابسته به دولت كه خدمات عمومي ارائه مي كنند موظفند به ميزان 30 درصد كاهش در مصرف برق خود نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، (ساعت 6 صبح تا ساعت 13) و همچنين كاهش 60 درصدي از ساعت 13 تا 23، اقدام كنند.
وي با بيان اينكه پايش و بازرسي از ادارات روزانه به وسيله شركت توزيع نيروي برق استان سيستان و بلوچستان انجام مي شود، گفت: نيروهاي اين شركت ضمن ارائه راهكارهاي مديريت مصرف برق، به ادارات و مراكز پرمصرف در نوبت اول هشدار، در صورت عدم كاهش مصرف تا سقف تعيين شده اخطار كتبي و در صورت ادامه اين اقدام برق شان قطع خواهد شد.
خمر خاطرنشان كرد: پس از قطع برق اداره، مدير مربوطه بايد نسبت به ارائه تعهد نامه كتبي مبني بر رعايت سقف تعين شده در دستورالعمل هيات وزيران اقدام تا برق وصل و در صورت تكرار مجدد اين روند، برقشان از راه دور قطع مي شود و مشخصات مدير و دستگاه مربوطه كه برق آن قطع شده كتبا در اختيار سازمان بازرسي قرار مي گيرد.
وي در ادامه افزود: علاوه بر پايش و رصد مصرف برق ادارات و دستگاههاي اجرايي استان، پايش مصرف برق واحدهاي تجاري و خانگي نيز انجام مي شود و به واحدهاي تجاري پر مصرف و واحدهاي مسكوني كه بيشتر از دو برابر الگوي مصرف از انرژي برق استفاده مي كنند اخطار كتبي داده مي شود و اگر رعايت الگوي مصرف را نكنند برق آنان قطع مي گردد.
خمر افزود: تابستان در مناطق عادي استان مثل زاهدان، خاش و سراوان الگوي مصرف ماهيانه 300 كيلووات ساعت استد و در مناطق گرمسير مثل چابهار، نگور، دشتياري و كنارك سه هزار كيلووات ساعت است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات