حل مشکل اثرات تخریبی طوفان‌ها توسط محققان دانشگاه سیستان

حل مشکل اثرات تخریبی طوفان‌ها توسط محققان دانشگاه سیستان

http://www.bananews.ir/رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان اعلام کرد: محققان دانشگاه، برای حل مشکلاتی که اثرات تخریبی طوفان در منطقه ایجاد می کند، راهکار ارایه می دهند.

علی‌رضا رضوانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به مشکلاتی که ریزگردها و طوفان هایی که بعد از خشک شدن دریاچه هامون در استان سیستان و بلوچستان به وجود آورده است، محیط زیست برای جلوگیری از اثرات تخریبی این طوفان ها و جلوگیری از پیشروی کویر تفاهم نامه ای را با دانشگاه سیستان و بلوچستان منعقد کرد.

وی ادامه داد: قرار است پژوهشگران دانشگاه درباره پیشروی کویر و اثرات تخریبی طوفان های این منطقه بررسی کرده و راهکار ارایه کنند.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: از مهمترین اثرات طوفان های گرد و غبار درمنطقه، می توان به مدفون شدن روستاها و اماکن در زیر توده های ماسه ، کوچ اهالی به شهرها و حومه آن و معضلات اقتصادی ـ اجتماعی، افزایش تراکم جمعیت شهری، از بین رفتن فرصت های شغلی، پرشدن کانال های آبرسانی و افزایش هزینه های لایرویی، بالا آمدن بستر رودخانه ها و مسدود شدن مجاری آب بر اثر ورود شن و ماسه و خسارت اقتصادی به تأسیسات کشاورزی و محصولات تولیدی اشاره کرد.

    نظرات