دیدار شهردار تبریز با خانواده معظم اولین شهید محراب و شهید والامقام یعقوب حسین‌زاده

دیدار شهردار تبریز با خانواده معظم اولین شهید محراب و شهید والامقام یعقوب حسین‌زاده

به گزارش شهریار ، یعقوب هوشیار در این دیدارهای جداگانه با اشاره به جایگاه والای خانواده معظم شهدا در جامعه اسلامی اظهار کرد: مدیریت شهری تبریز خود را ملزم می داند همه ظرفیت های خود را در جهت معرفی شهدای والامقام به نسل جوان و همچنین گرامیداشت مقام شامخ خانواده معظم شهیدان به کار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز اقتدار و صلابت ما مدیون حماسه آفرینی شهیدان والامقام است، تصریح کرد: شهدای گرانقدر از همه تعلقات دنیوی گذشته و به قرب الهی نائل آمدند. در این میان شهید محراب از شخصیت های مجاهد، عالم ربانی، مبارز خستگی ناپذیربود که در سنگرهای علمی و ایمان عملی زحمات و مشقت های فراوانی برای اعتلای دین کشیده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه آیت‌الله علامه حاج سید محمدعلی قاضی طباطبایی  همه داشته های خود را برای اعتلای اسلام به درگاه ابدیت  تسلیم کرد، یادآور شد: ترویج فرهنگ زندگی علمای ربانی و معرفی شهدای جلیل القدر به جوانان همواره باید سرلوحه کار مدیران قرار گیرد.

هوشیار افزود: امنیت فعلی کشور مان مدیون خون پاک شهدا و جانبازان و ایثارگرانی است که با از خود گذشتگی موجب حفظ امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور شده و از خانواده و عزیزان خود دست کشیده و مسیر شهادت را برگزیدند و آسمانی شدند.

وی با بیان اینکه مدیران مناطق دهگانه شهرداری موظف‌اند به صورت مستمر و هفتگی در منازل خانواده های شهدا حضور یابند، گفت: بنده  به همراه رئیس و برخی اعضای محترم شورای اسلامی شهر هر هفته در منزل خانواده دو شهید والامقام حضور یافته و از مقام شامخ این خانواده ها تجلیل و قدردانی به عمل می‌آوریم.

در پایان این دیدار ها، شهردار تبریز با اهدای لوح هایی جداگانه از خانواده‌های معظم شهیدان حضرت آیت الله شهید سید محمدعلی قاضی طباطبائی و یعقوب حسین زاده اصل خیابانیان قدردانی کرد.

حضرت آیت الله شهید حاج سید محمدعلی قاضی طباطبائی، زاده ۳۰ مهر ۱۲۹۳ در تبریز، یکی از مجتهدان و مبارزان شیعه بودند. ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی حضرت امام خمینی (ره)، اولین امام جمعه تبریز شدند و پس از یک سال امامت جمعه، در دهم آبان ۱۳۵۸ به دست گروهک فرقان ترور شدند.

شهید یعقوب حسین زاده اصیل خیابانیان در ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۱۲ در تبریز متولد شد و این شهید جلیل القدر در ۱۶ آبان سال ۱۳۶۳ توسط گروهک منافقین کوردل در تبریز ترور و بعد از گذشت ۱۰ روز به درجه رفیع شهادت نائل آمد. محمد حسین زاده فرزند این شهید نیز در ۱۵ مهر سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به دیدار معبود شتافت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات