مستندسازی و ترویج تجربیات محیط‌زیستی ایرانیان، نیازمند همراهی محققان و صاحبان این دانش است

مستندسازی و ترویج تجربیات محیط‌زیستی ایرانیان، نیازمند همراهی محققان و صاحبان این دانش است

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست خبر داد:

مستندسازی دانش سنتی ایرانیان در حفظ محیط‌زیست در دستور کار آموزش حفاظت محیط‌زیست قرار دارد و برگزاری همایش ملی دانش بومی محیط‌زیست‌ در مهرماه سال جاری در استان چهارمحال و بختیاری و راه‌اندازی اولین دبیرخانه دائمی آن در این استان، از برنامه‌های حفظ رسوم و آیین‌های بلندمدت جوامع محلی و بومی یا منطقه‌ای در حفظ این میراث گرانبهاست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، نورالله مرادی با اعلام این خبر و تشریح ویژگی‌های دانش سنتی، تأکید کرد: اطلاع رسانی به دارندگان دانش سنتی برای حفظ دانش مذکور به عنوان یک سرمایه ملی و ایجاد بانک اطلاعات مربوط به دانش سنتی یکی از اهداف اصلی آموزشی حفاظت محیط‌زیست است .

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح نمود: حمایت همه‌جانبه استان‌ها برای اطلاع‌ رسانی به صاحبان دانش و گردآوری بانک اطلاعات دانش سنتی در حفظ آن ضروری است .

سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری و دبیر همایش با اعلام آماده‌شدن بستر کار برگزاری همایش و راه‌اندازی دبیرخانه دائمی دانش سنتی کشور در اداره‌کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: برای فراگیری و استفاده از دانش بومی در سطح ملی، نیازمند اطلاع‌رسانی فراگیر و گسترده در سطح کشور هستیم .

وی افزود: دبیران این همایش با استقبال از پیشنهادات و نظرات فعالان عرصه دانش سنتی نیازمند همراهی همه محققان و صاحبان این دانش در دستگاه‌های اجرایی، رسانه‌ها، مراکز دانشگاهی و جوامع محلی سراسر کشور هستند .

اولین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست با همکاری حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری و دانشگاه شهرکرد و حمایت معاونت آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان در تاریخ 19 و 20 مهرماه 1402 در دانشگاه شهرکرد برگزار خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات