رؤيت پذيري و كنترل پذيري 6 هزار مشترك سنگين بخش ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان همدان، علي سهرابي بيدار در نشستي با حاجي بابايي نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مأموريت ما توزيع برق مطمئن و پايدار براي مشتركان است، اظهار داشت: براي سريعتر رسيدن به اين مهم چهار محور تعريف شده كه نخستين محور هوشمندسازي است كه دنيا به اين سمت و سو در حركت است و در ايران نيز برخي استانها در اين حوزه پيشرو هستند.
وي افزود: هوشمندسازي در دو بخش انجام مي شود كه بخش اول آن هوشمندسازي لوازم اندازه گيري است كه دركميسيون انرژي نيز مطرح است.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان با بيان اينكه 810 هزار مشترك برق در استان همدان وجود دارد، گفت: از اين تعداد حدود 650 هزار مشترك خانگي هستند.
وي عنوان كرد: با توجه به اينكه عمده مصرف انرژي برق در استان در بخش كشاورزي و صنعت است، ما در قدم اول هوشمندسازي را از اين مشتركين آغاز كرديم كه كنتورهاي آنها از راه دور قرائت مي شوند.
سهرابي بيدار با بيان اينكه در زمينه هوشمندسازي، رويت پذيري و قرائت در بخش مشتركين ديماندي به طور كامل انجام شده و به سمت كنترل پذيري مي رويم، گفت: در حال حاضر از مشتركين كشاورزي و صنعتي ما 6 هزار مشترك سنگين كنترل پذير شده اند و براي ادامه كار نيز يك فراخوان مناقصه براي 3 هزار تابلو طي امسال برگزار شده است.
وي ادامه داد: بخش دوم هوشمندسازي شبكه است كه در اين زمينه نيز اقدامات خوبي انجام شده و ارديبهشت سال گذشته در روز صنعت برق، مركز اسكادا افتتاح شدو در حال حاضر از طريق اين مركز بيش از 351 نقطه پايش و مديريت مي شود و مديريت هوشمند شبكه در استان فعال است.
مديرعامل توزيع نيروي برق استان همدان افزود: در اين جهت پستهاي زميني عمومي كه تغذيه كننده مشتركين شهر همدان است تجهيز مي شوند كه در حال حاضر آخرين تكنولوژي هاي دنيا را در اين پستها به كار گرفته ايم.
وي با بيان اينكه طي يك سال گذشته اقدامات خوبي در بخش هوشمندسازي انجام شده و در اين حوزه رفتار بار و مديريت شبكه و مديريت سمت مصرف كننده در حال انجام است، گفت: محور دوم قابليت اطمينان است كه در اين زمينه نيز در بخش فشار ضعيف و 20 كيلوولت 3 هزار پايه مشكل دار تعويض شد.
سهرابي بيدار با اشاره به تبديل سيم هاي مسي به كابل خودنگدهار تصريح كرد: در اين زمينه نقاط مستعد سرقت در اولويت قرار دارد تا از آسيبها جلوگيري شود و امسال نيز برنامه تهيه 600 كيلومتر كابل خودنگهدار برگزار شده است.
وي اظهار داشت: همچنين از طريق سامانه چاوش كنترل وضعيت ولتاژ شبكه را داريم كه در منطقه اي ولتاژ ضعيف نباشد؛ و اطمينان حاصل كنيم كه برق استان همدان استاندارد است.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان با بيان اينكه در جهت قابليت اطمينان شبكه به سمت استفاده از خط گرم رفته ايم، افزود: اين مهم در حال حاضر با استفاده از پيمانكار انجام مي شود.
وي با اشاره به اينكه محور سوم بهره وري است كه اقدامات ما بايد يك پيوست بهره وري داشته باشد و از دانش روز استفاده شود، گفت: شركت توزيع نيروي برق استان همدان به عنوان 3 شركت پايلوت مطالعات بهره وري است.
وي با اشاره به مصوبه هيات وزيران يادآور شد: براساس اين مصوبه و با توجه به عقد تفاهم نامه هاي همكاري، مشتركين كشاورزي با خاموش كردن الكتروموتور خود به مدت 5 ساعت در اوج بار، قبض برق آنها رايگان مي شود، و در بخش صنعت نيز صنايع خردهيچ محدوديتي براي مصرف ندارند اما صنايع بالاي 500 كيلووات و شهركهاي صنعتي براي مديريت بار مي توانند يك شيفت كاري خود به روزهاي تعطيل و جمعه منتقل كنند.
سهرابي بيدار اظهار داشت: همچنين ساير مصارف صنعتي نيز به تناسب نوع توليد مي توانند در طرحهاي تشويقي مشمول صنعت مشاركت داشته باشند.
وي با بيان اينكه ادارات نيز مؤظف هستند در ساعات اداري 30 درصد و در ساعات غيراداري 60 درصد مصرف خود را كاهش دهند، گفت: براي بخش خانگي نيز مشوق هايي براي همراهي مشتركين در نظر گرفته شده كه در صورت كاهش مصرف تا 20 برابر هزينه برق مصرفي مشترك پاداش داده مي شود.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان با تأكيد بر اينكه هيچ گونه خاموشي در مراكز جمعيتي شهرها و روستاها نداريم، تصريح كرد: تعميرات و نگهداري شبكه نيز بر اساس برنامه و به صورت مستمر انجام مي شود و در صورت وقوع حادثه نيز با تلاش همكاران در كمترين زمان براي رفع مشكل اقدام مي شود.
وي با بيان اينكه همكاران ما همواره در هر شرايطي جهادگرانه ورود كرده اند، گفت: از نمونه اقدامات سريع و بدون فوت وقت مي توان به طرح برق رساني به ايستگاه پمپاژ تالوار اشاره كرد كه طي 3 روز براي تأمين آب شرب همدان انجام شد.
حميدرضا حاجي بابايي، نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست با اشاره به چهار محور تعريف شده شركت توزيع نيروي برق استان همدان، هوشمندسازي، افزايش قابليت اطمينان و بهره وري و مشتري مداري اظهار كرد: قدمهاي خوبي در حوزه برق برداشته شده كه جاي تقدير دارد و ما بايد در نوع نگاه خود به انرژي تجديدنظر كنيم و توجه خاصي به اين مهم داشته باشيم.
وي با بيان اينكه 8 درصد رشدي كه بايد در كشور رقم بزنيم، 2.8 درصد مربوط به بهره وري است، گفت: نگاه دوم اين است كه جايگاه و قدرت ما از مردم است و بايد به مردم خدمت كنيم.
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه مردم فهميده و غيرتمند همدان شايسته بهترينها هستند، افزود: بايد كارهاي بزرگي در سطح استان انجام شود تا در كشور اول باشيم.
وي با اشاره به تخصيص 500 ميليون يورو به پتروشيمي همدان، افزود: مقرر شده 10 هزار تخت بيمارستاني در كشور احداث شود تا 3 پله در بحث بهداشت و درمان كشور را بالاتر برد كه هزار تخت آن در همدان احداث مي شود.
حاجي بابايي با بيان اينكه براي در قله قرار گرفتن صنعت Hi-Tec و فناوريهاي برتر را انتخاب كرديم، گفت: در اين زمينه 50 هكتار زمين در اختيار شركتهاي دانش بنيان قرار گرفت كه امسال 500 هكتار نيز به آن اضافه مي شود.
وي با اشاره به آغاز عمليات اجرايي طرح 11 هزار واحدي نهضت مسكن ملي در همدان گفت: مقرر شده اين طرح طي 2 سال تحويل متقاضيان شود.
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: همچنين 15 هزار واحد نيز توسط قرارگاه امام حسن(ع) در كشور احداث مي شود كه 6 هزار واحد آن در همدان است.
وي با اشاره به آبرساني به 200 روستا در استان توسط قرارگاه امام حسن(ع) گفت: در زمينه گردشگري نيز با ثبت جهاني هگمتانه قدمهاي خوبي برداشته شده كه تازه شروع كار ما است و بايد به گونه اي عمل كنيم كه استان همدان در قله قرار گيرد.
در ادامه اين جلسه نيز محمدرضا اژدردل مدير توزيع برق شهرستان همدان، فاضلي مدير برق همدان1، بختياري مدير برق همدان 2 و شيخي جاني مدير توزيع برق شهرستان فامنين گزارشي از اقدامات انجام شده در حوزه خود ارائه كردند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات