نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرها برگزار شد

نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرها برگزار شد

به گزارش شهریار ، بیست و ششمین نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران  با حضور احسان متولیان دبیرکل مجمع، عضو شورا و ریاست کمیسیون شهر هوشمند شیراز، یاسر اسدپور رییس کمیسیون، معاون و مدیران فناوری اطلاعات بانک شهر، محمدرضا کاظمی مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کلانشهر تبریز و روسای سازمان های فناوری اطلاعات شهرداری های کلانشهرهای کشور برگزار شد.

در این نشست روسای کمیته های تخصصی کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلانشهرها، به ارائه گزارش عملکرد کمیته مربوطه در سال ۱۴۰۱ پرداخته و با بررسی چالشهای موجود، برنامه های خود برای سال ۱۴۰۲ را بیان کردند.

ضرورت و اهمیت اطلاع رسانی یکی دیگر از موضوعات مهمی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در این جلسه بر رسانه ای شدن فعالیت ها و اقدامات کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلانشهرها از طریق وب سایت رسمی مجمع و دیگر شیوه های اطلاع رسانی تاکید شد.

به گفته ریاست کمیسیون و حاضران در این نشست، هدف از توجه به حوزه اطلاع رسانی انعکاس فعالیت کمیسیون و اقدامات و دستاوردهای سازمانهای فناوری اطلاعات و ارتباطات کلانشهرها به نحو شایسته و به طور گسترده است.

بررسی و همفکری در خصوص چالش ها و نیازمندیهای شهرداری ها در زمینه سامانه های یکپارچه و جامع شهرداری ها، بررسی و همفکری در خصوص چالش ها و نیازمندیهای کمیسیون و مجمع در زمینه راه اندازی پایگاه دانش شهرداری ها، بیان چالش های موجود سیستم شهرسازی شهرداری ها و بیان راهکارها و همچنین بیان لزوم تشکیل تیم واکنش سریع و نحوه همکاری شهرداری ها در زمینه استقراراصول استانداردهای امنیت اطلاعات و پدافند غیرعامل از جمله دیگر موضوعات مطرح شده در بیست و ششمین نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور بود.

همچنین در این نشست موضوعاتی از قبیل معرفی ظرفیت های بانک شهر و بیان نحوه همکاری با شهرداری ها، تشکیل کارگروه مشترک بانک شهر با کمیسیون و همچنین حمایت بانک شهر از هریدهای ارزی و زیرساختی فاوای کلانشهرها، گفتگو در خصوص ظرفیتهای بانک شهر و بیان زمینه های همکاری و نیازمندی های فناورانه شهرداری ها و ارائه گزارش از وضعیت پروژه فیبر نوری کلانشهرها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در انتهای مراسم مهدی فلاح رییس سازمان فاوا شهرداری یزد به عنوان رییس کمیته فرهنگسازی و اطلاع رسانی و محمدعلی علویان مهر رییس سازمان فاوای شهرداری شیراز به عنوان رییس کمیته یکپارچه سازی کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور منصوب شدند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات