با حمايت شركت توزيع نيروي برق خراسان شمالي؛ ششمين ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي توزيع نيروي برق خراسان شمالي؛ قائم مقام اين شركت با بيان اين مطلب گفت: پكيج سرمايش و گرمايش يكي از طرحهاي اولويت تحقيقاتي اين شركت بوده است و براي نخستين بار در اين شركت نصب و مراحل تست و آزمايش خود را به پايان رسانده و در همين زمينه با هدف فرهنگ سازي مديريت مصرف انرژي در ساعات پيك بار و همگام با شهروندان استان، اين شركت اقدام به نصب و راه اندازي نسل ششم آن در ستاد خود كرده است.
زاهدي نيا در تشريح نحوه عملكرد اين سيستم اظهار داشت: روش استفاده از اين سيستم به گونه اي است كه در ساعات كم باري برق، كمپرسورها با توليد يخ، اقدام به ذخيره سازي انرژي كرده و سپس در ساعات پيك، با كاهش 95 درصدي انرژي، هواي خنك توليد شده، سرمايش محيط را تامين مي كنند.
وي با تاكيد بر اين كه استفاده از اين سيستم در ساعات پيك بار هيچ گونه انرژي از برق شهري را مصرف نمي كند، خاطر نشان كرد: يكي از قابليت هاي مهم اين سيستم به اين گونه است كه مي توان بر اساس قدرت دستگاه از چند پنل در واحدهاي مختلف استفاده كرد و هم چنين از هواي خنك توليد شده توسط اين دستگاه مقدار قابل توجهي بين 6 تا 8 ساعت در ساعات پيك روز بوده كه اين موضوع مي تواند علاوه بر كاهش هزينه ها، رفاه و آسايش را براي شهروندان فراهم كند.
زاهدي نيا با بيان اين كه مديريت مصرف يكي از دغدغه هاي اصلي مديران صنعت برق كشور است، خاطرنشان ساخت: استفاده از سيستمهاي هوشمند انرژي مانند پكيج سرمايش و گرمايش ضروري به نظر مي رسد.
وي تصريح كرد: با توجه به ناترازي موجود در عرضه و تقاضاي برق كشور، استفاده از راهكارهاي جديد مديريت مصرف در همه حوزه ها ضروري به نظر مي رسد و در حال حاضر استفاده از سيستم سرمايش و گرمايش انرژي مي تواند كمك بزرگي به پيك بار برق كند.

وي در پايان گفت: اين سامانه، طرح اصلي اولويت تحقيقاتي شركت توزيع نيروي برق استان است كه با حمايت همه جانبه از سوي شركت خصوصي ثبت اختراع شده و كاربردي و تجاري سازي و توليد انبوه استان و ساير نقاط كشور برسد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات