الگوریتم‌های سرمایه گذاری تبریز در چارچوب قانون و عرف خواهد بود

الگوریتم‌های سرمایه گذاری تبریز در چارچوب قانون و عرف خواهد بود

به گزارش شهریار ، رضا خلیلی در نشست بررسی چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه تبریز اظهار کرد: ویژگی این همایش نسبت به همایش‌های مشابه در کشور این است که مجموعه حوزه دانش بنیان ها و استارت آپ ها محوریت پیدا کرده و مورد توجه این همایش است .

وی با بیان اینکه در بحث سرمایه گذاری به ویژه در حوزه مدیریت شهری، در کنار منابع اقتصادی موارد دیگر منابع انسانی و منابع اجتماعی هم داریم، افزود: منابع انسانی استعدادهای خلاق، تحصیل، مزیت تجربه و ...کمک می کند این موضوع سرمایه گذاری جنبه عملیاتی پیدا کند .

خلیلی ادامه داد: در حوزه مدیریت شهری و دیگر جنبه ها فضا و بستر کار کافی در استان ما وجود دارد، قبول داریم که در کنار اینها مشکلاتی هم وجود دارد که باید بررسی، تحلیل و برای رفع آن راهکارهای برنامه محور اراده دهیم .

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری تبریز با تاکید بر اهمیت رویکرد علمی دادن به چالش‌های سرمایه گذاری، گفت: بخشی از این رویکرد در حوزه فعالیتهای دانش بنیان و استارت آپی بوده که دنیا سالهاست به این سمت حرکت کرده و در کشور ما هم این فعالیتها آغاز شده است .

خلیلی گفت: پویایی جامعه جهانی با توسعه مباحث فناوری، هوش مصنوعی، تغییر ساختارها، تغییر روند کسب و کارها، شکوفایی خلاقیت‌ها در زمینه های مختلف بر این پایه است که بشریت به بخشهای جدید و دنیای تازه ای از علم و تکنولوژی ورود یافته و این مسیر توسعه می یابد و توانمندیهای جدید بیشتری به ما معرفی می کند .

وی تاکید کرد: لاجرم ما نیز باید به سمت توسعه جهانی حرکت کنیم و اصلی ترین سرمایه ما دانشجویان، اساتید و فعالان این عرصه هستند که فکر و عقیده ای دارند و در کنار خلاقیت و سرمایه گذاریها، حفظ محیط زیست و... در قلمرو بوم سرزمینی خود فضای مناسب زندگی ایجاد کنیم .

رضا خلیلی خاطرنشان کرد: اساتید و مجموعه های علمی و اقتصادی نیز می‌توانند سرمایه گذارانی را به سازمان و ‌شهرداری پیشنهاد دهند، هر سرمایه گذار مدلها و الگوهای ویژه خود را دارد اما این الگوریتم ها در چارچوب قانون و عرف خواهد بود .

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری تبریز، با اشاره به مشکل خروج نخبگان از کشور گفت : تلاش می کنیم با ایجاد زیرساختها و بستر مناسب منابع خروج سرمایه به صفر میل کند و سعی کنیم بستری فراهم کنیم که سرمایه گذاران ایده های دانش بنیان خود را به تبریز هدایت کنند .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات