تحلیل جالب معاون عمرانی استانداری تهران از مصوبه «جدایی‌شهرری»

تحلیل جالب معاون عمرانی استانداری تهران از مصوبه «جدایی‌شهرری»

http://www.bananews.ir/معاون عمرانی استاندار تهران را همه به رک‌گویی‌هایش درباره اختلافات دولت و شهرداری‌تهران می‌شناسند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا محمودی همین پیش‌تر، درباره فاجعه سیل مترو، رقم خسارت به مترو را سه برابر آنچه مدیران شهرداری گفته بودند، اعلام کرده و همه تقصیرها در این حوادث را گردن مدیریت شهری تهران انداخت.

او قبل از آن نیز به صراحت درباره دعوای پولی برسر مترو تهران سخن گفته بود و حتی در دوره‌ای، از تسویه‌حساب مالی دولت با شهرداری در این حوزه خبر داد.

معاون عمرانی استاندار تهران اکنون درباره جنجالی که در دو روز اخیر تحت تاثیر اعلام مصوبه جدید دولت در خصوص جدایی شهرری از تهران به وجود آمده، می‌گوید: عضویت شهرری در مناطق ۲۲گانه تهران از اول اشتباه و خلاف قانون بوده و الان دولت با تصویب این جدایی در واقع به اشتباهات گذشته پایان داده است نه اینکه اتفاق جدیدی افتاده باشد!

متن گفت‌وگوی «دنیای‌اقتصاد» با محمدرضا محمودی معاون عمرانی استانداری تهران را در زیر بخوانید:

چرا به جدایی شهرری از تهران رای دادید؟

شهر‌ری از همان اول از تهران جدا شده و مستقل از تهران بود.

پس چرا شهرداری‌تهران به این مصوبه اعتراض می‌کند و می‌گوید جدا شدن شهرری از تهران «غیرقانونی» است؟

به چه چیزی استناد می‌کنند که می‌گویند غیرقانونی است. ما می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم. چون شهرری از اول شهری مستقل از تهران بود، اما بعد از انقلاب بنا به مصلحت‌هایی جزو تهران محسوب شد. الان هم ما می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم و آن را مستقل کنیم.

برخی می گویند دولت این اقدام را به خاطر پتانسیل درآمدی شهر‌ری انجام داده است. شما این موضوع را قبول دارید؟

فرض کنید این‌طور باشد، مگر کار خلافی می کنیم. چه اشکالی دارد مردم شهرری از درآمدی که این منطقه دارد استفاده کنند. در این چند سال شهرداری و مردم شهر تهران از درآمد حاصل از عوارض‌سالانه کارخانه‌های مستقر در شهرری استفاده می‌کردند، اما حالا قرار است برعکس شود و با این مصوبه قرار است مردم خود شهرری از درآمد شهرشان بهره ببرند.

با جدا شدن شهرری از تهران، شهرداری منطقه ۲۰ منحل خواهد شد؟

بله. شهرداری منطقه ۲۰ از شهرداری تهران منفک می شود و در شهرری شهرداری مستقل ایجاد می شود.

یعنی تهران به ۲۱ منطقه تبدیل می‌شود؟

بله. از این به بعد تهران ۲۱ منطقه خواهد شد.

 

 

    نظرات