سه طرح آبفای هرمزگان در قالب طرح مهر ماندگار

سه طرح آبفای هرمزگان در قالب طرح مهر ماندگار

http://www.bananews.ir/معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب شهری هرمزگان از قرار گرفتن سه طرح این بخش در قالب طرح مهر ماندگار خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هوشنگ ملایی گفت: طرح‌های جگین - جاسک، جگین - بشاگرد و آبرسانی به فرامرزان بستک از طرح‌های مهر ماندگار در بخش آب و فاضلاب است.

وی طرح آبرسانی جگین - جاسک را یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آبرسانی آب و فاضلاب استان دانست و گفت: این طرح با هدف تولید هشت میلیون مترمکعب در سال و حجم عملیاتی ۱۲۴ کیلومتر خط انتقال، ۵۰ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن و تصفیه خانه‌ای با ظرفیت ۵۱۰ لیتر در ثانیه اجرایی شده است.

به گفته مهندس ملایی، مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح طی سال‌های گذشته ۲۵۱ میلیارد و ۶۱۲ میلیون ریال بوده و اعتبار مورد نیاز برای اتمام کل طرح ۱۴۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال است.

وی گفت: این طرح تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فاز اول آن تا پایان شهریورماه سال ۹۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

ملایی افزود: با اتمام کل طرح ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

معاون مهندسی توسعه آبفای استان اظهار کرد: طرح آبرسانی جگین - بشاگرد نیز با هدف تولید سه میلیون مترمکعب در سال شامل ۸۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۲۰ هزار مترمکعب مخزن و تصفیه خانه‌ای به ظرفیت ۱۴ هزار مترمکعب در روز است.

وی گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ۷۰۰ میلیارد ریال است.

ملایی افزود: طرح آبرسانی به فرامرزان بستک از دیگر طرح‌های مهر ماندگار است که با هدف تولید ۴/۱ میلیون مترمکعب در سال و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است. برای اجرای این طرح اعتباری معادل ۱۷۰ هزار میلیون ریال هزینه شده و تکمیل و بهره‌برداری از آن نیازمند۲۱۲ میلیارد ریال اعتبار است.

    نظرات